hydrofielluiers

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ben nu bijna 30 weken zwanger en wil al een aantal dingen gaan wassen. Nu heb ik absoluut geen idee hoe je nieuwe  hydrofielluiers het beste kunt wassen. En of deze ook in de droger mogen. Ik heb volgens mij ergens gelezen dat je ze niet in de droger mag stoppen omdat ze dan niet zo goed meer afdrogen......
Kan iemand me hier misschien bij helpen?

groetjes

Bij mij gaan en gingen ze ook de droger in en dan zijn ze een stuk zachter. Ik zeg dus: zeker wel in de droger!! zeker de eerste dagen na de geboorte, dan is het zonder wasverzachter toch wel zo lekker!!
En het is 100% katoen dus je kan het heet wassen, strijken en drogen.

Succes!!

Liefs Alma

Hihi, ik ben ook altijd nogal een stuntel met dat soort dingen... Maar er zit gewoon een waslabel aan die dingen, handig! Ik heb ze ook gewoon in de droger gegooid. Ja, als dat niet zou mogen...

Hoi Loesd!
Ik heb van de verloskundige de tip gekregen om hydrofielluiers niet te strijken. Het schijnt dat ze dan minder goed vocht opnemen. Verder kan je wel Neutral-wasverzachter gebruiken, dit kan geen kwaad.
groetjes,
Iejoor 32 weken en 6 dagen

Ik heb ze voor het eerst op 90 gewassen zonder wasverzachter in de droger.Hang ik ze wel op dan doe ik er azijn bij.Strijken remt de vochtopname niet doen dus

Heb je wel eens afgedroogd met een ongestreken theedoek? Neemt bijna geen water op, strijken dus!!!
En azijn is altijd beter dan wasverzachter voor het babyhuidje. Droger of buiten drogen.

Terug
Bovenaan