hygiëne

Hallo,
Misschien een rare vraag, ik ben tenslotte zelf een vrouw, maar toch. Hoe houden jullie het plassertje van jullie dochtertjes goed schoon? Is het wel goed om het met babyzeep te wassen? Alleen warm water is niet afdoende met poep en plas de hele dag. Mijn dochter is nu 20 maanden en ik mag er ook niet echt aankomen. Het is heel gevoelig daar. Tips zijn welkom!
Bedankt
 
Hoi Debra,

Mijn dochtertje is ook 20 maanden, en ik veeg na het poepen gewoon van voor naar achter met een lotiondoekje. Het is namelijk wel erg belangrijk dat je het dan echt ertussen schoonmaakt, dit i.v.m blaasontsteking.
Voor de rest kom ik er ook niet aan hoor. En dat hoeft ook echt niet. De zuurtegraad regelt het verder allemaal wel. Ook tijdens het wassen (in bad of onder de douche), ga ik er niet echt tussen met een washandje. Dus alleen de buitenkant met wat zeep, en de rest gewoon met water naspoelen. Zelf denk ik dat dit voldoende is hoor! Pas als ze gaan menstrueren, dan moet het wel grondig gebeuren, maar als het zover is dan doen ze dat gelukkig al helemaal zelf!

Succes ermee!
 
Ons meisje is nu 2 jaar en 3 maanden. Ik maak haar plassertje nooit schoon onder de douche of in bad.
Alleen schoon maken met een doekje bij de verschoning.

Verder doe ik er niets aan want het is vreselijk gevoelig en als het heel erg vies is dan merk je al dat het gevoelig is en "pijnlijk".

Ik moet zeggend at ze nog nooit echt luieruitslag of een schimmel gehad heeft dus het regelt zich heel goed zelf.

Groetjes
 
Ook wij houden het schoon met de lotiondoekjes en voor ze in bad/douche gaat dan ga ik er met een nat (zonder zeep) washandje er over heen. Ik controleer wel na een poepluier of er geen viezigheid tussen is blijven zitten.
 
Terug
Bovenaan