hygienne

Afgelopen vrijdag waren we bij mijn schoonouders om nieuwjaar te wensen en Isabelle mocht ook van de tafel een snoepje pakken. Ze pakte een ingepakte bonbon. Ze begon het papiertje eraf te halen en ik vroeg of ik moest helpen maar dat moest niet. Ze wilde het zelf doen. Dus haar bonbon rolde zo uit het papiertje op de grond. Toen keek ze me aan en opa raapte de bonbon op en legde die voor haar op de tafel. Ze keek ernaar en pakte hem niet. Ze moest hem niet meer omdat ie op de grond was gerold! Dus ik pakte die bonbon en maakte hem nog een keer met mijn vingers voor de show schoon, maar NEE van de grond wordt niet gegeten bij mijn meisje! haha
Stiekem moest ik dus best lachen, want het is best logisch. Wij leren haar eigenlijk altijd dat je niks van de grond moet eten als er iets valt (ook al is het bij ons natuurlijk zo superschoon dat je makkelijk van de grond kunt eten)..
Hoe doen jullie dat? Hoe gaan jullie daarmee om?

ben er eigenlijk zelf heel makkelijk in.... maar mijn dochter is heeel netjes! wil geen vieze handen etc. gooit alles netjes in de prullebak.
Toch raap ik in huis gerust nog wel iets op als er iets gevallen is. Laatst ging haar bakje chips op de grond, gewoon opgeraapt en opgegeten. Vind dat dat thuis ook best kan als het tenminste schoon is.... :)
Buiten of ergens anders zou ik het wel weggooien.

Hi, bij anderen zal ik eten wat op de grond valt sneller weggooien dan thuis. Maar als bij mijn schoonouders de chips op de grond valt, pakken we het ook gewoon weer op en eet ze het op (meestal is de hond wel sneller).

Eline is ook een typje die alles VIES vind. Vieze handjes, een vies shirtje, ze maakt zich er goed druk om. Mooi zo, ik houd ook van netjes.

Hier zijn we niet zo moeilijk hoor! Bij bekenden en thuis (mits het wel schoon is op de vloer haha) raapt ze het op, blaast even en opeten maar!

Natuurlijk moet het wel schoon zijn. En buiten mag ze het niet opeten maar ook bij sommige anderen wel, als het er schoon is.
En het is goed voor de weerstand hoor, te schoon is helemaal niet zo goed.

groetjes Mariska

Ik ben er ook niet al te moeilijk in. Gewoon oppakken en opeten. Tenzij de mensen huisdieren hebben, dan vind ik het minder. En in openbare gelegenheden geef ik het ook niet meer terug.
Je moet toch op een of andere manier een weerstand opbouwen nietwaar?

Groetjes,
Maike

Ik ben het er niet mee eens dat je weerstand opbouwt door dingen van de grond te eten. Stel dat er bijvoorbeeld sporen van poep ligt (noem maar wat hoor) is gewoon ongezond en niet fris.

Terug
Bovenaan