hyper van chocolade!!??

Er zit veel suiker in chocolade. Misschien is dat de veroorzaker?
Wie weet kan je bij voedingscentrum.nl hier iets over vinden? Ik zou het in ieder geval zo veel mogelijk proberen te vermijden.
Succes!
 
ik denk inderdaad dat dit door de suiker komt die er in zit. ik heb dit wel vaker gehoord. Gelukkigheb ik hier geen last van, want mijn zoon van vijf en een half lust helemaal geen chocolade alleen hagelslag en pasta

succes ermee
groetjes renske
 
ik weet van mezelf dat ik vroeger dit ook kreeg van chocola en andere dingen bij mij had het toen te maken met kleurstoffen die eigenlijk overal we inzitten
ik kon bijvoorbeeld wel m&m,s eten maar dan niet de rode.
mijn moeder heeft mij toen laten testen via de huisarts

mischien is dit een idee

 
In   chocola zit een stofje waar je heel vrolijk kan worden, maar dat zelfde stofje kan er ook voor zorgen dat je zo boos agresief e.d. kan worden. Heb   ik zelf ook een periode gehad, toen ik een jaar of   8 was.
 
Onze dochter is nu 4 en wordt hyper van snoep en alles waar suiker en kleurstoffen in zitten. We proberen dit nu dus zoveel mogelijk te beperken. Thuis krijgt ze bijna geen snoep, alleen met een feestje of zo. Bij anderen mag ze van mij wel snoep, maar dan niet te veel. Ze weet zelf heel goed dat ze er ziek van wordt en eet dus ook niet te veel. Ik geef haar veel fruit en af en toe wat chips of een paar stukjes worst, olijven en augurk. Hier is ze dol op.
Inmiddels vraagt ze ook niet meer om snoep als ze thuis is.
Groetjes Loes
 
Er zijn ook veel dingen te koop zonder suiker en kleurstoffen, ook snoep enz.
Zo kan je kind toch eens een snoepje krijgen zonder hyper ervan te worden.

Gr Brigitte
 
Terug
Bovenaan