Hyperallergeen flesvoeding?

<p>Hoi! <br /><br /></p><p>ik geef nu bijna drie maanden borstvoeding en ben er een beetje klaar mee. Vandaar de vraag; welke flesvoeding raden jullie aan? En die hyperallergeen, worden daar alle allergieën mee bedoeld? Mijn andere dochter heeft bijvoorbeeld last van eczeem en mijn man van huistofmijtallergie, hele lichte variant.. moet ik daar dan rekening mee houden? <br /><br />Groetjes! </p>
 
Allé flesvoeding is goed!! Niet alleen de dure Nutrilon. Flesvoeding moet aan zulke hoge eisen voldoen, ook de goedkopere voeding is écht  prima!
Persoonlijk vind ik Nutrilon veel te duur en vaak uitverkocht. Ik gaf mijn kinderen altijd Hero voeding. Dat is het 2e A-merk, maar toch veeeeeel goedkoper dan Nutrilon. Ik hoor ook goede verhalen over Kruidvat huismerk en Hipp (AH)
Ik werk op een kinderdagverblijf en kinderen krijgen allerlei soorten voeding, en iedereen wordt prima groot. Voor je gevoel is Nutrilon het beste voor je kind omdat het zo bekend is, maar daar profiteren ze ook behoorlijk van gezien de prijs. Met een pak doe je zo'n 6-8 dagen!
Hypo allergeen zou ik niet direct aan beginnen hoor. De allergieën die je noemt zijn nog niet bewezen bij je kindje. Misschien heeft ze helemaal geen allergieën dus ik zou eerst eens kijken hoe ze op de standaard voeding reageert. De meeste kindjes doen het daar prima op en hebben helemaal geen speciale voeding nodig.
 
 
Hypoallergene voeding is voor kindjes met (milde) koemelkeiwitallergie. Voor jouw kindje waarschijnlijk niet nodig dus.
In Nederland moet zuigenlingenvoeding nummer 1 aan strenge eisen voldoen. Daardoor is ieder merk prima om te geven.
Kan je kindje al uit een fles drinken en weet je of ze kunstvoeding lust? Je kunt om de overgang geleidelijk te laten gaan moedermelk mengen met kunstvoeding en dan steeds minder moedermelk en meer kunstvoeding. 
 
Wat de dames hierboven zeggen. 
En de werking hypoallergeen tov standaard is nooit bewezen. Je kan gewoon standaard voeding geven. Voor KMA heb je een sterk gehydrolyseerde voeding nodig, en dat is niet HA. HA voorkomt niet andere allergieen. 
De European Food Safety Authority heeft onderzoek gedaan naar de veiligheid van zuigelingenvoeding en opvolgmelk. Elk merk heeft zo zijn eigen speciale toevoegingen, bijvoorbeeld pre- en probiotica of stofjes om de vertering beter te maken. Zij oordeelden dat ook daarvan niet bewezen is dat het werkt. Het is dus helemaal niet nodig om een duur merk met "speciale werking" te kopen. Gewone standaard voeding is prima als je kindje geen bewezen allergieen heeft. 
Er zijn wel ouders die waarde hechten aan juist zo min mogelijk onnodige toevoegingen en lactose als enige koolhydraatbron (in tegenstelling tot glucosestroop, zetmeel of maltodextrine). Dan kom je wel bij de, vaak biologische, wat duurdere merkjes uit. Je zou daar zelf wat vergelijkend waren onderzoek in kunnen doen. Maar echt, standaard voeding van het goedkoopste merk is ook veilig en voedzaam bevonden hoor!
 
Terug
Bovenaan