Hyperlaks

Zijn hier nog meer moeders met baby's die hyperlaks zijn? Bij onze dochter (06-12-06)kan je zo haar voetje tegen haar been leggen. Zijn vandaag bij het ontwikkelings-spreekuur in het ziekenhuis geweest. Ze is dus erg hyperlaks en daarom kan ze nog niet staan/lopen. Ze heeft geen steun van de pezen van haar gewrichten dus moet alles op spierkracht doen. En dat is aardig moeilijk. Voordat ze loopt zijn we hoogstwaarschijnlijk een half jaar verder.

Hoi!!

Ik weet niet of het nou echt hetzelfde is maar mijn dochter is hypermobiel. Ze heeft erg losse gewrichten en "voelt" daardoor niet echt wat ze doet.
Hierdoor heeft ze niet gekropen en ook niet gerolt, gedraaid en noem eigenlijk maar op wat een baby normaal wel doet.
Ze heeft hiervoor fysiotherapie gehad wat enorm goed werkte!
Met 16 maanden (nu 3 weken geleden) is ze ineens los gaan lopen terwijl ik dacht dat dat dus voorlopig nog niet zou gebeuren.
Vooral in haar handjes heeft ze het erg en ik moet het gebruiken van haar handjes dan ook wel stimuleren maar als ze een knopje iets te stevig indrukt dan zie je alle gewrichtjes in haar vinger uit elkaar schieten. Brrrrr.
Dit is allemaal erfelijk bepaald, mijn moeder heeft het net zo erg als Iris en ik heb het ook maar in mindere mate......

Oh, heb ff gegoogeld. Hyperlaks en hypermobiel is idd hetzelfde.
Dacht het al als ik jou verhaal zo las, zelf kan ik met mijn hand wat jou kindje met d'r voetjes kan.......

Terug
Bovenaan