Hypermobiel en zwanger

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal, </p><p>Ik ben morgen 9 weken zwanger en een echte buikslaper. Nu heb ik 2 dagen dat dat niet meer prettig voelt. Aangezien ik hypermobiel ben, kan ik eigenlijk niet op mijn zij liggen. Word dan constant met heftige heuppijn wakker. Heb ook al geprobeerd om een kussen tegen mijn buik aan te leggen/net iets eronder en een kussen tussen mijn benen. Heb het krap aan een week gedaan en kon toen overdag al bijna niet meer lopen van de pijn in mijn heupen. Hoe ga ik inhemelsnaam tot 9 maanden dit doen?? Ik ben ten einde raad en weet echt niet hoe ik moet slapen ?</p><p>Ik heb overigens een heel goed matras en daar kan het echt niet aan liggen. Weet hoe belangrijk dit is.</p><p>Heeft iemand nog een tip of idee of wat ook maar? </p>

Het klinkt misschien gek, maar misschien een voedingskussen of een zwemband op bed leggen zodat je daar je buik in kunt leggen? Ik deed dit wel eens met mn voedingskussen als ik echt even lekker wilde liggen zonder mijn rug te belasten. Het is het proberen waard. Succes iig.. en een goede zwangerschap gewenst!

Hoi wat vervelend zeg. Geen ervaring met hypermobiliteit maar wel een buikslaper. Wat ik ook doe ik rol altijd weer terug op mn buik. Tijdens mijn zwangerschap heeft de verloskundige aangegeven dat het opzich voor het kindje weinig kwaad kan en dat zodra het echt niet meer gaat ik waarschijnlijk niet meer op mn buik kon draaien. Ik heb dan ook tot ruim 5 maanden zwangerschap op mn buik gelapen. Had geen grote buik overigens. Daarna kon het simpelweg niet meer en bleef ik op mn zij liggen. Misschien helpt een voedingskussen tegen de pijn. Daar heb ik geen ervaring mee. Ik wens je veel succes en een goede zwangerschap zonder al te veel pijn. 

Ik ben hypermobiel maar heb nooit deze klachten gehad. Wel werd mij voor mij zwangerschap geadviseerd om preventief naar een fysiotherapeut te gaan voor m'n bekken. Misschien is dit ook iets voor jou, niet per se voor je bekken maar voor überhaupt stevigheid in je lichaam te houden. 

Ik ben zelf ook hypermobiel en 35 weken zwanger en slaap nog steeds op mijn buik. Niet meer vol er op maar beetje half zij half buik. En ook al probeer ik eerst op mijn zij, dan rol ik toch om en word bijna altijd op mijn buik wakker. Verloskundige zei dat het geen kwaad kan. 
Moet er wel bij zeggen dat ik geen extreem grote buik oid heb. Zelf een Voedingskussen geprobeerd maar dat vond ik niks. 
Ga wel elke vier weken naar de chiropraktor. 

Terug
Bovenaan