hypermobiel kind

Hallo,

We hebben vanmorgen van de fysio te horen gekregen dat ons kind hypermobiel is. (exteem lenig) Nou wisten we dit eigelijk al wel, maar de testresultaten bevestigen het. Dit is niet een heel groot probleem, alleen loopt hij behoorlijk achter op zijn grove motoriek. Dit omdat hij constant zijn hele lichaam moet corriceren, en dan nog wiebelt hij alle kanten op. We krijgen nu fysio om het kruipen en lopen te stimuleren. Hij is inmiddels 15 maanden en tijgert alleen nog maar.

Nu vroeg ik me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Groetjes Liff

Hoi Liff,

Ik heb geen ervaring met hypermobiliteit, maar mijn oudste heeft wel fysio gehad om het naar de buik rollen, kruipen en lopen te stimuleren. Hij was op een maand na 2 voor hij liep. En kruipen deed hij ook erg laat, maar wanneer precies weet ik even niet meer, maar ook ergens rond de anderhalf meen ik.
Hij heeft wel baat gehad bij de fysio, maar ik vond het nog niet bijster hard vooruit gaan ondanks de therapie hoor. Maar goed zijn situatie was iets anders dan die van jou kindje, (hij bleek achteraf een ontwikkelingsachterstand te hebben) dus misschien heeft hij er wel baat bij.

Groetjes Corina

hoi,

ook mijn dochter heeft nu fysio, dit om haar grove moteriek te verbeteren. haar fijne is erg goed. ze is nu 1,5 jaar en gaat eigenlijk pas vanaf 2 weken zelf van lig naar zit.
ook is ze nu aan het oefenen van een rondje om de tafel te lopen.

@cootje, hoever loopt jullie kindje achter en wat houdt het precies in?

@mamavanesmee:
Mijn zoontje is nu bijna 5 en heeft een ontwikkelingsleeftijd van tussen de 3,5jaar en de 4 jaar, dus hij loopt ongeveer een jaar achter.
"Buitenstaanders" merken niet direct iets aan hem. Hij zit al 2 jaar op een medisch kinderdagverblijf en na de zomervakantie gaat ie naar het speciaal onderwijs. Helaas zal hij het op een reguliere school niet gaan redden.

He Meiden,

Mijn zoontje heeft zeker baat bij de fysio. En wij leren vooral hoe we met hem om moeten gaan. Zijn fijne motoriek is super goed ontwikkeld. Maar dat is meestal als de grove achterblijft. Voor nu maak ik me niet zoveel zorgen, maar bijv zwemles kan een probleem worden. Ook gym op school. Hij zal zo lenig zijn, dat zijn evenwicht niet stabiel word, ook zal hij vaak vallen. Tja het is zo. Je kan je er maar beter niet teveel zorgen over maken he! Het zal allemaal wel goed komen.

Jullie ook succes met jullie kids en de fysio!

Groetjes Liff

hoi ik ben ook hyper mobiel ehlers danlos en mijn 2 oudste kids hebben dit ook mijn dochtertje bijna 10 maand is nog even afwachten maar denk haast wel dat ze het ook heeft ze kan haar beentjes naast haar lichaampje doen als ik kijk naar de motoriek van de oudsten waren ze laat met bepaalde dingen zoals lopen enz mijn 2de zoon heeft net zijn diploma a gehaald maar heeft er wel dik 6 jaar overgedaan omdat als hij op zijn rug moest zwemmen zijn benen alle kanten opgingen ze liepen beidde ook erg laat ik hoop dat je hier iets aan hebt groetjes jolanda

Hoi Jolanda,

Bedankt voor je berichtje. Ik maak me er best zorgen om. Omdat ik niet goed weet wat ik kan verwachten. Wij hebben er zelf in de familie helemaal geen ervaring mee. De fysio vertelde dat zwemmen een probleem kan worden, evenals oefeningen bij de gym straks. Hij kan zijn evenwicht niet goed houden omdat hij zwabberd! Hebben jou kinderen er verder last van? Die ontwikkeling vind ik niet zo erg. Dan maar wat later! Als hij maar gaat lopen! hahaha.

Groetjes Liff

hoi liff

verder doen mijn kinderen het qua ontwikkeling heel goed tja als mijn jongste rent dan zie je het heel duidelijk en net als wat de fysio zegt met zwemmen en gym kunnen ze wat moeite hebben en dat is ook zo maar niet schrikbarend hoor ik ben zelf ook hypomobiel en ik hen vanaf mijn 16 erge last van mijn knieen en nu beginnen mijn polsen maar verder kan en doe ik alles hoor ik zou me er niet te druk om maken en gewoon op zijn beloop laten

Terug
Bovenaan