hypermobiel kind

Hallo,

We hebben vanmorgen van de fysio te horen gekregen dat ons kind hypermobiel is. (exteem lenig) Nou wisten we dit eigelijk al wel, maar de testresultaten bevestigen het. Dit is niet een heel groot probleem, alleen loopt hij behoorlijk achter op zijn grove motoriek. Dit omdat hij constant zijn hele lichaam moet corriceren, en dan nog wiebelt hij alle kanten op. We krijgen nu fysio om het kruipen en lopen te stimuleren. Hij is inmiddels 15 maanden en tijgert alleen nog maar.

Nu vroeg ik me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Groetjes Liff

Hoi Liff,

Ik heb geen ervaring met hypermobiliteit, maar mijn oudste heeft wel fysio gehad om het naar de buik rollen, kruipen en lopen te stimuleren. Hij was op een maand na 2 voor hij liep. En kruipen deed hij ook erg laat, maar wanneer precies weet ik even niet meer, maar ook ergens rond de anderhalf meen ik.
Hij heeft wel baat gehad bij de fysio, maar ik vond het nog niet bijster hard vooruit gaan ondanks de therapie hoor. Maar goed zijn situatie was iets anders dan die van jou kindje, (hij bleek achteraf een ontwikkelingsachterstand te hebben) dus misschien heeft hij er wel baat bij.

Groetjes Corina

hoi,

ook mijn dochter heeft nu fysio, dit om haar grove moteriek te verbeteren. haar fijne is erg goed. ze is nu 1,5 jaar en gaat eigenlijk pas vanaf 2 weken zelf van lig naar zit.
ook is ze nu aan het oefenen van een rondje om de tafel te lopen.

@cootje, hoever loopt jullie kindje achter en wat houdt het precies in?

@mamavanesmee:
Mijn zoontje is nu bijna 5 en heeft een ontwikkelingsleeftijd van tussen de 3,5jaar en de 4 jaar, dus hij loopt ongeveer een jaar achter.
"Buitenstaanders" merken niet direct iets aan hem. Hij zit al 2 jaar op een medisch kinderdagverblijf en na de zomervakantie gaat ie naar het speciaal onderwijs. Helaas zal hij het op een reguliere school niet gaan redden.

He Meiden,