Hypermobiliteit

A

Anoniem

Guest
Hoi ALlemaal,

Vanmorgen is de fysio weer geweest bij Vera. Diagnose: hypermobiel.
Nu las ik al op internet dat kleine kindjes een forse motorische achterstand hebben, dus wat dat betreft kan het heel goed. De fysio verwacht dat ze rond haar 2e jaar zal lopen.  
Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes Karin

Haai

Ik heb er niet echt ervaring mee, want Birgit betreft... Ik ben zelf alleen hypermobiel. Daar kwam ik later achter toen ik in dienst een blessure kreeg. Ik ben altijd erg soepel en lenig geweest en die fysio vouwde me in allerlei bochten die normaal niet zo ver horen te gaan.. Ik heb het nooit geweten, was altijd lenig en met ballet bezig dan valt t niet zo op.

MAAR ik liep zelf ook pas met 18 mnd, dus nu jij dat schrijft denk ik van: goh misschien was dat de oorzaak wel!

Volgens mij is het niets erg hoor!, Ik heb er nooit echt last van gehad. Met ballet was het een voordeel en ja omdat ik daar ineens mee stopte en in dienst ging en toen met een rugzak op moest gaan marsen enzo dan belast je je spieren f wat anders (ik ging bij vermoeidheid in mijn heupen hangen)
Oja en tijdens mijn zwangerschap liep ik ook bij een fysio omdat ik evt wel een verhoogte kans had op bekkeninstabiliteit... Maar als kind kon ik altijd meer kwa lenigheid etc als de rest :)

Ik weet niet of je r wat aan hebt.. iig fijn dat je weet wat er nu aan de hand is!

Evelien

hoi ik heb ook een vorm van hypermobiel (ook wel hms genoemd).
ik had als kind altijd last van de knieen en schouder maar dat werd altijd op de groei gegooid tot dat ik 18 jaar was en het goed zat was. bij de fysio kwamen we erachter dat ik dus hms heb. de dokter heeft het nooit gezien.
het is niet zo dat ik heel lenig ben en de benen in de nek kan leggen ofzo maar ik heb bij mijn gewrichten wel meer speling dan iemand anders....
nu hoorde ik een half jaar terug dat het erfelijk is (mijn moeder heeft het en mijn zusje kwam er een half jaar geleden achter dat ze het ook heeft). dit aan het cb verteld en toen zei de arts dat vera er ook naar neigt of nijgt nou ja je snapt het vast wel.
vera heeft er tot nu toe weinig last van en ze ontwikkeld zich ook gewoon. ze heeft vorige week de eerste stapjes los gezet en ze is nu 16 maanden.

Terug
Bovenaan