Hyperventilatie

<p style="text-align: left;">Hoi hoi, </p><p>Zijn er meerderen bekend met hyperventilatie tijdens de zwangerschap? Ik heb dit al jaren, maar nu ook tijdens mijn zwangerschap (nu 21 weken zwanger). Ik heb dan ook echt een hele snelle hartslag. Ik vraag me af of dit kwaad kan voor de baby, zou die dan te weinig zuurstof krijgen? Ik denk ik vraag het eerst hier, misschien zijn er meiden bekend mee, voordat ik de verloskundige bel. </p><p> </p>

Hoi,
ik denk dat je je niet zo’n zorgen hoeft te maken over of je baby wel genoeg zuurstof krijgt. Het komt redelijk vaak voor bij zwangere vrouwen omdat de druk op de longen toeneemt, je hart meer bloed moet rondpompen etc. Wel is het zo dat je baby het voelt als jij stress hebt. Ik weet niet of je ademhalingsoefeningen kent of doet? Dat kan helpen om je hartslag weer naar beneden te krijgen en meer te ontspannen. Misschien is zwangerschapsyoga iets voor je? 
ik had zelf vooral last van hyperventilatie net na mijn bevalling omdat mijn longen ineens weer ruimte kregen. Een heel raar gevoel was dat, alsof ik niet meer wist hoe ik normaal moest ademen. Ging wel weer over hoor. 
Sterkte ermee!

Ik had hyperventilatie en een rusthartslag van boven de 100. Heb het zelfs laten onderzoeken, maar er is echt niks gevaarlijks aan. MAAR, laat het gewoon checken als je je zorgen maakt! Het kan echt veel stress geven als je er continu mee bezig bent. Bovendien kan het een vicieuze cirkel worden, stress = meer hyperventilatie en hogere hartslag = meer stress. En dat is voor niemand fijn. Sterkte!

Terug
Bovenaan