Hypnobirthing

Hi,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar vond het inderdaad ook heel interessant om te lezen. Hier is geen cursus in de buurt, maar ik heb er wel dingen van op gestoken, zoals het visualiseren van de bevalling. Ik denk dat ik daar geen cursus voor nodig heb en ook zelf kan doen, dus daar ben ik nu mee bezig. Valt niet mee, ben pas 32 weken en nu al bedenken hoe het zal "moeten" gaan, vind ik nog erg ver van mijn bed.

Ik ben benieuwd of er iemand hier ervaring mee heeft.

Gr. tamara.

Twee betrouwbare adressen voor meer en persoonlijke informatie:
Mevrouw Vergenia van den Akker, Capelle a/d IJssel, vand1145@planet.nl
Mevrouw Coby Nypels, Rijswijk, jmmnypels@hotmail.com

Happy Birth in 2010!

Tine Oudshoorn, verloskundige.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een goede vriendin die in Engeland woont wel. Ze heeft en hele goeie bevalling gehad nadat ze zich volgens hypnobirthing voorbereide op de bevalling. Ik heb de cd en manual ook besteld en ben er benieuwd naar. In mijn omgeving is ook geen cursus, maar ik hoop dat ik met de manual en de cd een eind kom.

Dag Bubbles,

Nee, niet dat ik mij herinner. Wel heb ik met een erg diverse groep vrouwen gewerkt en deze vrouwen deden allerlei voorbereidingen en sommige ervan leken erg op wat nu hypnobirthing heet.

Vooral door de theoretische onderbouwing uit de psychologie ben ik een voorstander ervan. Met moet bij je passen en is handig en effectief als je erg met angst zit.

Ik ken een aantal vroedvrouwen praktijken in het buitenland die er geweldige successen mee boeken. Dus een goed alternatief om bij veel angst er 'op eigen kracht' door te komen. Van belang is dat je wel met je verloskundige over praat als je de cursus doet, zij/hij moet rekening houden met een vlottere bevalling bij een zeer relaxte vrouw.

Verginia en Coby kunnen jullie meer informatie geven

Allemaal een goed en 'Happy' 2010.
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Terug
Bovenaan