hypo allergeen eten

ja ik heb ook de van nutrilon, nick moet deze voeding omdat ik vroeger koemelk allergie had
nu heb ik de dokter gebeld die heeft een briefje klaar gelegd, die moe tik opsturen naar trias en dan krijg ik als het goed is maandelijks een bedrag terug.

mij is gezegd dat je het alleen kan claimen als bewezen is dat je kindje het nodig heeft. ik heb zelf een melk-suiker allergie, en volgens het ziekenhuis was dat niet voldoende reden om ze op hypo-allergene melk te zetten. als ik dat wel zou willen, moeten we het zelf betalen. de artsen vonden het ook niet noodzakelijk om een test te doen om te kijken of brenda en samantha   er ook last van hebben.
mijn zusje heeft het ook gehad dus het zit wel een beetje in de familie.

Hallo!
Volgens mij krijg je het, net als Petra schreef, alleen vergoedt wanneer je een verwijzing hebt van de huisarts of dermatoloog. Dus als het bewezen is dat je kindje niet tegen andere voeding kan. Dan kan je idd de kassabonnen opsturen en krijg je het bedrag terug. Het kindje van mijn zus heeft koemelkallergie en krijgt idd ook alles vergoedt maar onze dochter heeft erg last van haar huidje maar zolang ze niet zeker weten of het eczeem, allergie of iets anders is, krijg je niets vergoedt hoor! Dus vooralsnog is het uitproberen. Nutilon Standaard kon ze helemaaal niet tegen, allemaal rode vlekken, met Hypo-allergeen gaat het iets beter maar is nog lang niet over dus ga nu de Pepti proberen... Lastig (en duur) maar jah..

even een reactie op de vergoeding van de voeding. Mijn dochter krijgt nutramigen voorgeschreven via de kinderarts, kost 33 euro voor 850 gram. Maar wij krijgen het gewoon vergoed, we hoeven ook niet eerst te betalen.

wij hebben ook koemelk allergie voeding voorgeschreven gekregen van de kinderarts en met de verklaring van hem kunnen we nu via sorgente maandelijks zijn voeding bestellen word allemaal vergoed. het enigste wat we moeten doen is ff bestellen en de volgende dag word het via de post thuis geleverd. makkelijk toch...

groetjes mama van matiz

Terug
Bovenaan