hypo-allergene opvolgmelk

Hoi,
Mijn dochter is 7 maanden en is allergisch voor koemelk, kippe-ei, pinda en soja. Tot nu toe borstvoeding gegeven, en ik introduceer stap voor stap verschillende groenten en fruit. Nu wil ik borstvoeding gaan afbouwen. Maar helaas: ze weigert Nutrilon Pepti voeding. Ze neemt twee slokjes en duwt dan de fles weg, om hem vervolgens te weigeren. Lipjes stijf op elkaar, draait hoofd weg. Ook uit een tuitbeker en uit een bekertje weigert ze het nadat ze het heeft geproefd. Mengen met afgekolde borstvoeding helpt niet, ze vindt het gewoon smerig lijkt wel.
Weet iemand of andere merken hypo-allergene voeding anders smaken? Nog ideeen om het er wel in te krijgen?
Dank voor eventuele tips!

Hoi,,

Bv is van nature zoet, dus het is niet zo raar dat ze in het begin andere voeding weigeren, dit is meestal een kwestie van wennen.
Ik denk niet dat een merk heel veel verschil zal maken, als ze echt honger hebben gaan ze meestal toch wel eten, je zou kunnen proberen dat op de momenten dat je een fv wilt geven de tijd wat langer maakt zodat je kindje echt honger heeft!

Succes Gr MJ

Tja lastig zeg, mijn dochtertje krijg de gewone hypo-allergene voeding, en die vind ik al vies, pepti schijnt nog erger te zijn.
Maar ja, mijn dochtertje heeft vanaf begin gehad, dus dat scheelt, ze weet niet beter. Ik zou ook niet echt een oplossing weten, misschien heeft het CB tips...

Ik hoorde wel eens de tip om wat borstmelk op de speen te doen, dan proeft/ruikt ze dat als eerste.
En ik zou het toch mengen blijfen proberen, eerst 1 schepje poeder erdoor en dan als goed gaat ophogen.
Heb jij ook geen zuivel genomen toen je BV gaf? Want moet ze echt pepti of zou het ook met hypo-allergene voeding lukken?
Heeft friso ook niet een pepti variant?
Heb meteen even op de site voor je gekeken, ze hebben bij friso een hypo allergene variant (bij niet bewezen koemelk allergie, dus uit voorzorg zeg maar)
en een "intensief hypo allergeen" bij ernstige koemelk allergie, misschien dat die anders smaakt, maar volgens mij zijn zowiezo de hypoallergene altijd zuur.

Succes in elk geval !!

Groetjes Bianca

Hoi,

jeetje wat lastig zeg zoiets. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier geen tot weinig ervaring mee heb. Maar ik ken iemand die geeft haar kleintje ook hypo allergene voeding (inmiddels ook opvolg)  maar dan van NESTLE. Misschien is dat wel wat (ik weet het niet hoor) maar weet dat die pepti van Nutrilon heel erg vies is.
Anders misscien toch even het consultatie buro raadplegen of de huisarts. Wie weet hebben zij een tip.
Ik wens je heel veel sucses.

Groetjes Louise

Haha! geef haar ns ongelijk het is ook vies! Zeker als je wat anders eerst gewend bent. Helaas smaken ze allemaal vies. Nutramigen (= ook vies) Pepti en zeker de vervolgmelkjes zeg maar na de 18 maanden de Flexical is helemaal smerig!

Kunstvoedingen als pepti en nutramigen hebben een heel eigen luchtje, beetje zwitserse kaas-achtig (dat klinkt aardiger als zeggen dat het stinkt, vind ik), en veel kinderen vinden dat   niet zo lekker.

Je kunt toch ook gewoon borst blijven geven naast de bijvoeding? Dan hoef je niet te worstelen met een voeding die ze niet lust, en door de bijvoeding wordt de frequentie van borstvoedingen vanzelf minder, waardoor het voor jou ook makkelijker wordt.

Terug
Bovenaan