Hypo-allergene voeding wordt uitgespuugd, weet iemand een oplossing?

Hallo mama's & papa's!

Ik ben nieuw op dit forum. Ik hoorde van mijn zus dat dit een leuk forum was en dat ze er veel aan heeft.
Ik ben 32 jaar jong en ik heb een dochter van 3 jaar, Anne, en sinds 17 januari nog een dochter, Eva.

Laat ik met de deur in huis vallen. Eva krijgt borstvoeding en slaapt ingebakerd. Dat gaat heel goed tot gisteren toe. Ik moet deze week weer werken dus we hebben een paar dagen 1 voeding vervangen door Nutrilon Hypo-allergeen. Dit spuugt ze na 3 uur onverteerd uit, al een paar dagen achterelkaar.  Weet iemand van jullie wat dit kan zijn? De het cb zegt o, dat is een allergie. Daar geloof ik niks van want het hyp-allergene voeding! Het cb zegt dat ik Pepti moet gebruiken. Ik hoorde ook weer dat Friso kan helpen. Ik weet het niet meer, kunnen jullie me helpen?
Groetjes van Tasch
 
Hai Tasch,

Ten eerste: wat een raar CB heb jij zeg. Dat er zomaar aan allergie kan worden gedacht als ze voeding uitspuugt. Hier heb ik nooit van gehoord!

Ten tweede: Je zou eens Nutriton kunnen proberen. Het is johannesbroodpitmeel, wat ook in de Nutrilon AR zit. Mijn dochter dronk eerst Nutrilon standaard, maar omdat ze zo erg spuugde heb ik Nutrilon AR gegeven, en dat geef ik nog steeds, ze is nu 5.5 maanden en spuugt niet. Aangezien jij Hypo-Allergeen geeft, zou je dus wat van dat johannesbroodpitmeel in het flesje kunnen doen. Hoe en wat, dat staat allemaal op de verpakking van Nutriton beschreven (oranje verpakking,overal verkrijgbaar) Ik durf te wedden dat het spugen dan stopt, omdat johannesbroodpitmeel de voeding in de maag indikt, zodat deze niet meer omhoog komt.

TIP: als je dit gaat proberen, dan zou je wel een speentje met een groter gat moeten gebruiken, aangezien het een dikkere voeding is en niet door het kleinste gaatje past. je zou van difrax de 1-2-3 standen speen kunnen gebruiken. Of de medium. Die gebruik ik ook.

Hopelijk heb je er wat aan, en succes verder.

Groetjes mv Johna (1-11-2005)
 
Hoi Tasch,

Als je een hypo-allergene voeding bent gaan gebruiken vanwege koelmelkallergie/ dan kun je het beste pepti gebruiken , de gewone hypo allergen voeding bevat nog wel Koemelk SPOREN


Groetjes monique
 
Hallo Tash,

Een oplossing kan ik je misschien niet geven, maar je wel vertellen hoe onze dochter op de HA voeding reageerde.

Onze Emmalynn moest ivm dysmaturiteit na haar geboorte direct de couveuze in. Ik mocht haar niet aanleggen de eerste dag, maar ze kreeg wel een flesje .
Nooit is er vanuit het ziekenhuis gevraagd of ze in aanmerking kwam voor HA voeding, men gaf gewoon de Nutrilon 1.
Door veel kolven is het me gelukt om de BV op gang te krijgen.
Alles wat ik had kreeg ze. Helaas had ze te weinig kracht en te veel pijn in haar lijfje om mijn borst goed leeg te krijgen.
Ik heb haar 10 weken afgekolfde melk gegeven, maar omdat ze zelf niet dronk, had ik op een gegeven moment geen BV meer, tot mijn zeer grote verdriet.
Tussendoor kreeg ze vanons Nutrilon 1, de gewone zegmaar, want daar reageerde ze goed op. Volgens het CB kwam ze in aanmerking voor HA voeding. Wij een bus gekocht. En in eens kreeg ze erg veel krampen en spuugde ze vrij snel na de voeding alles met een grote boog weer uit!!

Na 3/4 pot vond ik het genoeg en ben ik gestopt en overgegaan op de gewone Nutrilon. En tatatataaa: geen krampen, geen spugen, lekker doorslapen etc etc.

Ik sprak laatst een woordvoerder van Nutricia, die zei, dat het soms voorkomt dat kindjes toch allergisch/intolerant zijn voor de HA voeding... gek eigenlijk, maar het is toch zo.

Dus wie weet heeft jouw CB toch een klein beetje gelijk?

Succes in iedergeval,
Roos mama van Emmalynn (14-10-05)
 
Hoi tasch,

HA voeding wordt gegeven aan kindjes die een verhoogde kans hebben op ¨een voedselallergie dit omdat 1 van de ouders of beide ouders of broertjes en-of zusjes allergieen hebben. Het is bedoeld als preventief middel om allergieen te helpen voorkomen zoals bijv borstvoeding. Maar de eiwitten die in een HA voeding zitten zijnnog niet in heel kleine stukjes geknipt en een kindje kan hier dus allergisch op reageren. In de Pepti zijn de eiwitten wat kleiner gemaakt en voor de meeste kindjes met een koemelk allergie volstaat dit, helaas voor sommige kindjes zijn  de eiwitten in Pepti nog niet klein genoeg voor hun heb je dan nog Nutramigen. en vervolgens heb je nog een melkpoeder waarvan de eiwitten nog kleiner gemaakt zijn voor de uitzonderingen die ook niet tegen Nutramigen kunnen.

Je cb kan dus gelijk hebben dat het om een allergie gaat als je kindje de voeding weer uitspuugt.

Groetejs Renée
 
Terug
Bovenaan