hypo-allergenemelk is vies!

Ons zoontje is 6,5 maanden oud en krijgt nog bv. Hij heeft tot ongeveer een maand terug ook af en toe de fles gekregen(Nutrilon 1), als ik er niet was. Dit ging altijd prima. Tot hij op een dag van de fles ontzettende vlekken kreeg en heel erg moest huilen. We zijn toen overgestapt op hypo-allergene melk, maar deze weigert ie! We hebben al verschillende merken geprobeerd, maar de melk gaat uiteindelijk altijd maar weer door de gootsteen. Nu ben ik dus altijd weer aan de beurt met bv. Toch zou ik heel graag willen afbouwen. Heeft iemand tips?!?!? Hij kríjgt overdag wel fruit en groentehapjes. Deze vind ie erg lekker. Maar hoe moet dat nou met die fles? Wie weet raad?
 
Waarom ben je overgestapt naar de hypoallergene melk, is dat op dokters advies geweest.
Want als dat niet het geval is kan je ook gewone melk van een ander merk proberen, misschien wil hij dat wel

Groetjes Bianca
 
Mijn dochtertje is bijna 4 maanden, en krijgt ook volledig borstvoeding. Ze krijgt ook af en toe een fles, bij de oppas en zo, maar dan met afgekolfde melk. Is dat geen idee??? Het geeft je ook vrijheid, je moet uiteraard wel kolven, maar iemand anders kan dan een keer een flesje geven.
Ik heb zelf een klein voorraadje in de diepvries, zoals sommige moeders het wel noemen, een zakje vrijheid. Kan mijn man een keer de fles geven en kan ik een keer wat anders doen....
Wanneer je dit niet wilt, dan is er misschien nog van een ander merk een voeding te krijgen. Vraag anders ook eens om raad bij je consultatiebureau, hier weten ze vast ook wel wat op.

Succes.
Willemijn
 
Hoi Anouk, onze jongens kregen ook HA melk omdat ze te vroeg geboren waren. We zijn na een tijdje van merk veranderd maar wel bij HA gebleven,dit ging echt niet zonder slag of stoot. Nu zijn ze 11 maanden en we proberen nu gewone opvolgmelk te geven en dit vinden ze ook niet lekker. Mijn ervaring is het gewoon volhouden! Iedere keer als er bij ons een verandering in eten plaatsvind is het een hels theater, we houden dan gewoon een paar dagen vol en dan zijn ze eraan gewend en gaat het wel goed.

Probeer gewoon een paar dagen echt consequent vol te houden met 1 bepaald merk. Wel niks anders geven als hij het niet eet! Klinkt hard, maar moet jij maar eens kijken hoe hij die volgende fles drinkt! Bij ons werkte het prima, en voordat iemand commentaar levert, onze kinderen zijn er echt niet mager door geworden, maar eten alles wat ze voorgezet krijgen zonder problemen!

Groetjes en succes!
 
Hoi, kan het niet zijn dat je die dag iets verkeerds gegeten hebt waar hij allergisch op reageerde? Lijkt mij een beetje vreemd dat hij alles kan eten (groente en fruit) en daar dan helemaal geen reactie op krijgt. Hij kan er niet opeens last van krijgen. Als je toch hyperallergene voeding wilt geven moet je het eerst mengen inderdaad. Maar ik denk dat het kwam omdat je die dag iets anders gegeten heb dan anders. Succes
 
Ook onze dochter kreeg vlekken van gewone flesvoedeing (friso 1 normaal). Op aanraden van de apotheek ben ik overgestapt op voeding van Mead Johnson, nutrimagen. Het ruikt ontzettend vies, maar babys hebben nu eenmaal een andere "smaak" dan volwassenen. Ik was bang dat ze het niet zou lusten, maar dat gaat prima. TOt op heden heeft ze nog niet gereageerd op de voeding.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik moet stiekum toegeven dat ik dus nog nooit (in 6,5 maanden tijd) heb gekolft...In het begin had ik zoveel melk dat ik dat na de bv er gewoon uit kon masseren. Maar helaas is dat nu niet meer ze en heb de overgebleven ´vrijheid ´ (willemijn ;)) door de gootsteen gespoeld. Hoe lang kan je ingevroren melk eigenlijk bewaren? Maar misschien moet ik inderdaad eens aan kolven gaan denken...of maar es echt consequent zijn...Moeilijk hoor.
 
Terug
Bovenaan