Hypoallergene fles voeding

Ik geef nu borstvoeding maar wil langzaam gaan afbouwen. Nu heeft mijn vriend en ik zelf ook last van hooikoorts. Kunnen we de kans verkleinen dat onze kleine ook hooikoorts krijgt door Hypoallergene fles voeding te geven?
De kleine is 14 weken.
Ook ben ik allergisch voor stof en huisdieren.
Dus the questions is Hypoallergene flesvoeding geven of niet?
 
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat mijn zoontje van 7 weken oud na de borstvoeding veel teruggeeft (meer dan een mondje, soms zelfs golfjes) en na de flesvoeding niets (hooguit een klein beetje)?
Heeft dit met de gewenning aan flesvoeding te maken, of is hier een andere oorzaak aan te geven?

Alvast bedankt voor jullie adviezen....

Groetjes Astrid
 
Als je allergies bent kun je het beste doorgaan met de borstvoeding en niet gaan afbouwen. Dan heeft de kleine het minst kans op allergie. Je kunt nu al beginnen met een fruithapje of groente zodat je minder vaak de borst hoeft te geven. Al zou je alleen s'ochtends en s'avonds borstvoeding geven en een fruithapje en een keer een fles van inderdaad hypo allergene voeding, dan is door de borstvoeing de kans op allergie kleiner.
 
Hoi,

Het beste kan je idd door gaan met de bv en anders pepti dat is zonder koemelk.

Ik zou zeker ivm kans op allergieen niet gaan bij voeden met fruit of groente voor de zes maanden.

Astrid.
Vaak is kunstvoeding dikker dan moedermelk. dat zou het kunnen zijn. Maar het kan ook zijn dat hij met de borst wat te veel drinkt en met de fles niet.

Groetjes
 
Hoi,

Door gaan met borstvoeding maar als het echt niet anders kan, geen!!! hypoalergeen kunstmelk geven, dat moet je pas geven als je kindje een allergie krijgt anders weet je het niet.
 
Hoi,
Ik zou overklegeen me thet consultatiebureau, die weten er alles van. Zel f ben ik na de bv. (10 maanden) over gegegaan op nutramigen, een melk waar echt alle allergenen uitgehaald zin. Met 1 jaar heb ik koemelk geprobeerd en totaal geen reactie, dus nu drinken de kinderen gewoon melk, maar wel de zure melkproducten (biogardedrink ed.)
 
Hypo-allergene melk is WEL goed om te geven, bijvoorbeeld de Friso Hypo-allergeen. Het is alleen wel erg duur, maar de kans op het ontwikkelen van een allergie is kleiner.

Maar ik zou inderdaad even met het cb overleggen
 
Terug
Bovenaan