hypofyse in de war kan er ook nog wel bij....

Hoi allemaal

Zit midden in de behandeling van icsi zoals de meeste van jullie wel weten.... Moest ook weer bloed prikken voor mijn schildklier (heb hier een afwijking aan hij werkt te langzaam) Is mijn hypofyse in de war geschopt waarschijnlijk door de andere hormonen die ik nu moet spuiten. Krijg zo een telefoontje van de huisarts wat ik hier nou mee moet en moet het ziekenhuis nog bellen. Wordt er echt helemaal gestrest van. En zit dan ook weer te  zoals de meeste dagen afgelopen week. Ik slaap ook mega veel..... Dat is een verschijnsel van een trage klier. En ik kan al niet veel hebben..... Voor mijn klier slik ik ook hormonen en nu moet ik er waarschijnelijk nog meer om het weer enigsinds recht te breien... Dubbel hormoon is echt dubbel sjit. Aangezien ik alleen ben nu moest dit er even uit. Bij jullie kan ik het eruit gooien en wordt het tenminste begrepen. Al snap ik mezelf niet eens op dit moment
Als ik meer weet wat er uiteindelijk gedaan gaat worden horen jullie van me....
bedankt voor het luisteren/lezen

groetjes rozemarijn

Hoi Rozemarijn,

Ohhhh Meissie toch  wat onzettend (klote zal ik maar gewoon zeggen)
Ik weet hoe je je kan voelen, heb ook een te traag werkende schildklier, nou ja heb er al wel eens over verteld he!)

Dus je ging gewoon voor controle voor je TSH en je Vrij T4,en dan blijkt nu dat je schildklier helemaal niet goed is ingesteld?

Vandaar dat je je ook zo moe voelt meis, jee dat kan je er nog net even bijhebben. Zou het echt door de hormonen komen (er zit wel wat in natuurlijk)

Dus nu dosis Thyrax (denk ik he?) verhogen met de helft? Hoeveel slik jij normaal dan?

Nou ja denk maar dat als je weer eenmaal goed bent ingesteld je je weer een stukkie beter zal voelen.

Is je gewicht veranderd de laatste tijd soms?
Als we zwanger zijn worden we natuurlijk ook zwaarder en............dan zal de schildklier ook weer flink ontregeld zijn (waarom moeten wij dit nu allemaal ondergaan he!) Getver de getver!

Heb jij toevallig ook last van je ogen?
Daar heb ik de laatste tijd weer erg veel last van , en moe moe moe en nog eens moe.
Maar ik schijn toch goed te zijn ingesteld op de medicijnen!

Sterkte meis, en hoop dat je huisarts/ internist of wie dan ook snel een oplossing voor je heeft!
Denk aan je!

En houd me op de hoogte!

Liefs,

Cynthia

Lieve Rozemarijn

Echt super*&*^*(^*&(^*(&^* voor je!!

Ik hoop dat alles snel stabiliseert. Want dit is dubbel zo zwaar!

Veel beterschap en succes!

Tamara

hou vol meissie!! er komt een einde aan de hormonen..deze dan en hopelijk ga je heel veel last krijgen van het zwangerschapshormoon!!!
leuk is anders nu, maar ik weet dat jij het ook kan!! zet hem op!!

hoi allemaal

Dank je voor alle lieve reacties. Ik heb gister extra tyrax tabletten gekregen en ben daar vandaag mee begonnen. Hopelijk slaan ze snel aan. Moet eerst een paar weekjes slikken en dan weer bloed prikken om te kijken hoe het er dan voor staat. Ach ja ik heb nog wel ruimte over om te prikken hoor (haha)
Voel me opgeluchter nu er wat aan gedaan wordt pff blijven ademen...
nog ongeveer anderhalve week prikken en dan de laatste prik ovitrelle en dan hoop ik dat ze veel mooie eitjes kunnen vangen...
Ik ben best een beetje bang voor de punctie  maar petra heeft het ook overleeft dus het zal vast goed komen.

groetjes rozemarijn

ik weet het... het duurt gelukkig maar heel kort die punctie en ze begeleiden je goed!!
bij mij duurde het zo'n tien tot vijftien min. en je krijgt gelukkig nog pijnstillers(valium en pijnstillende injectie) jij bent wel wat gewend, als ik het zo lees, dus dat komt goed!!

Hoi petra

10 tot 15 minuten gelukkig is dat niet zo heel lang (zou haast de eierwekker meenemen) Ik ga er voor het zal wel even niet fijn zij maar een bevalling is ook niet fijn en daar gaan we uiteindelijk voor met zijn allen toch?!
Ik blijf het wel eng vinden maar het zal vast goed komen. Het lijkt me zo moeilijk om helemaal stil te moeten liggen. Moet je echt muis stil liggen en lukte dat wel? Kreeg je ook verdoving via spuiten in de baarmoederwand (of zo iets)? Ze zetten er 4 heb ik begrepen. Dan heb ik overal wel zo'n beetje naalden gevoeld....

groetjes rozemarijn

mischien is het bij jou anders; maar ik kreeg gewoon 1 injectie in mijn bil vlak voor de punctie en de valium (10mg) moest ik een half uur voor de punctie nemen.
het stilliggen ging wel en na elk blaasje kon je weer even op adem komen.
ik stel me voor dat bevallen zo'n 20keer erger is.. bij mij waren het echt een soort menstruatie steekjes, de een wat vennijniger dan de ander en niet constant zoals bij menstruatie..bij mij konden die steken echt lang aanhouden als ik ongi was.

het komt wel goed!! jij bent ook een bikkel dus..!!

Terug
Bovenaan