Hypoglycemie (lage bloedsuikers) maar geen zwangerschapsdiabetes ?

Ik ben nu ruim 24 weken zwanger en heb volgende week vrijdag de glucose tolerantie test in het ziekenhuis. Ik ga de test doen omdat mijn BMI iets verhoogd is en mijn moeder diabetes type 2 heeft. 
Aangezien ik zelf ook als verpleegkundige werk en het ook thuis altijd heb gezien, ben ik wel redelijk bekend met de symptomen bij een hypo of hyper.
Zelf merk ik de laatste dagen veel symptomen van een hypo. Veel honger, moe, rillerig, duizelig en slechte concentratie op het werk. Heb ook 3x rond 16.00-16.30 mijn bloedsuiker gemeten en die was 3.9 - 4.5 - 3.3. Steeds erg laag dus. 
Ik maak me hier nu wel een beetje druk om. Waarschijnlijk heb ik dus geen diabetes maar juist continu lage suikers. (Dit weet ik natuurlijk nog niet zeker). Heb van mijn moeder een reserve tester gekregen die ik nu  overal mee naar toe neem.
Zijn er meerdere die dit hebben of hebben gehad? Zijn jullie bij iemand in behandeling geweest ofzo? Ik weet wel dat ik mijn voedingspatroon moet gaan aanpassen omdat ik nu maar gewoon blijf eten.. (waarschijnlijk de verkeerde dingen)
Kan op Google ook niet echt vinden of dit typisch iets is wat bij een zwangerschap kan horen.
 
Ik had zelf tijdens de zwangerschap geen last van de symptomen van een hyper met mn zwangerschapsdiabetes (ben ook verpleegkundige dus ken de symptomen wel) maar het is niet te vergelijken met de diabetes die wij bij clienten kennen. 
Ik moest een uur na de maaltijd meten hoe ik zat. De grens lag op 7,8 mmol. Bij mensen met diabetes type 2 is dit dus een acceptabele waarde dus vergelijken kan niet echt. 
Hoe het komt dat je zo laag zit weet ik niet.. eet je wel regelmatig en voldoende? 
 
Ja ik eet voor mijn gevoel echt veel en probeer het ook goed te verdelen. Dus ongeveer 7 keer een kleine maaltijd.  
Voorbeeld van vandaag is eerst 3x knackebrod - een liga - broodje ham - broodje kaas - appel - 2 plakken peperkoek - cup a soup. En dan een klein uurtje later 4.5 geprikt en 3 kwartier daarna (en niks meer gegeten) nog gezakt naar 3.3.. 
 
 
Ik weet dat mijn collega dat ook had tijdens haar zwangerschap. Die moest heel vaak een boterham eten. Werd verder niet veel aan gedaan wat ik me herinner.
 
Terug
Bovenaan