Hypotone baby

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wij komen net van het CB met onze zoon van vijf maanden. We krijgen een doorverwijzing naar de kinderarts ivm te weinig spierspanning in zijn lichaam voor z'n leeftijd. We hadden wel door dat hij iets achter liep, maar maakten ons nog niet echt zorgen. Ik ben ingeleid en had vaak het idee dat daar mogelijk de oorzaak lag (dat hij zelf een maandje later was gekomen).</p><p>Nu heb ik het voor het eerst gegoogled en schrik heel erg van de berichten. Zo lees ik over mogelijke zenuw- en of hersenafwijkingen, stofwisselingsziekten etc. Je kan wel raden hoe ik reageerde..</p><p>Zijn er ouders met ervaringen? </p>

Ons mannetje van 11 maanden heeft al sinds hij 4 maanden is fysio therapie
 De fysio geeft aan dat hij aan nog steeds lage spierspanning heeft maar met behulp van wekelijkse fysio volgt hij zijn eigen lijntje.. 
Het cb en fysio vinden het op dit moment nog niet nodig om verdere stappen te ondernemen.
Fysio kun je trouwens zelf inschakelen 

Dank voor je reactie. Hij gaat al naar de fysio inderdaad. Die vond het niet zodanig zorgelijk dat hij naar de kinderarts moest. Dus dat stelt me ergens wel gerust. Maar als ik lees wat de mogelijke oorzaken zijn schrik ik echt wel. Maar goed, dat is het nadeel van zelfdokteren via Google. Zou verboden moeten worden ?

Terug
Bovenaan