Hysterisch bij de dokter

Hallo allemaal,  Ons zoontje van ruim 2 1/2 heeft de laatste tijd (jaar) zoveel moeite met naar het consultatieburo gaan, naar de dokter gaan en zelfs schoenen passen in een winkel levert een hysterische huilbui op. In eerste instantie dachten we nog dat we hem nog goed genoeg hadden voorbereid dus de laatste keer naar de dokter uitgebreid uitgelegd wat de bedoeling was en wat de dokter zou doen. Nou thuis was het allemaal geen probleem maar eenmaal bij de dokter... Vreselijk echt hysterisch gillen, languit op de grond liggen, we mochten m niet meer vast pakken, helemaal niks. En het was niet van boosheid maar echt verdriet vanuit zijn tenen. (Voor alle duidelijkheid hij had uitslag op zijn beentjes waar de dokter even naar moest kijken. ) Hij heeft toen ie 17 maanden was buisjes gekregen en de neusamandel is verwijderd en daarna is het allemaal een beetje begonnen. Het kan zijn dat het daardoor komt of dat ie nu de leeftijd heeft dat ie het allemaal eng vindt maar ik weet even niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Is dit herkenbaar voor iemand?? Ik hoor graag jullie adviezen.
 
Hallo Meeuwtje

Ik begrijp waar je het over hebt mijn dochter is net 2 jaar en we hebben vorig jaar haar neusamandel laten verwijderen. Net na de operatie was ze zo kwaad en aggressief een heel ander kind even, het eerste half jaar wilde ze niet naar een dokter of ziekenhuis of naar het consultatiebureau.
Ik heb op een gegeven moment een doktersset gekocht en toen zijn we haar knuffels en poppen gaan behandelen het klinkt stom maar het heeft gewerkt ! Ze is een maandje terug bij de kinderarts geweest en bleef lekker lachend liggen en praten over haar knuffels die ook een beetje ziek waren.
Dus wie weet helpt het jou ook !
Het  is  mij wel opgevallen dat een kleine opname in het ziekenhuis een hele grote inpact op haar heeft gehad ze is het nu gelukkig eindelijk vergeten !
Dus veel succes ermee !
Groetjes kim
 
Terug
Bovenaan