hysterisch halverwege fles

Hallo
Sinds twee weken heeft mijn dochtertje van 3.5 maand problemen met drinken uit de fles. Het eerste gedeelte drinkt ze goed op en dan stopt ze op een gegeven moment omdat ze moet boeren. Dit is altijd al zo geweest dus niks bijzonders maar normaal dronk ze daarna lekker verder. Als je nu weer de speen van de fles in haar mond brengt of zelfs al als je ze een beetje achterover legt begint ze enorm te krijsen en wild met haar hoofd te bewegen zodat de speen er steeds uit vliegt. Dit gaat zo een tijdje door maar ze blijft wel tuitlipjes maken, net alsof ze honger heeft. Uiteindelijk pakt ze speen toch wel weer, soms na even aan de pink gezogen te hebben, is ze nog even onrustig maar drinkt dan weer rustig een groot deel van de fles.
Dit gebeurt dan ongeveer 3x per fles, soms wordt ze zelfs echt hysterisch tussendoor maar uiteindelijk drinkt ze haar flessen wel helemaal leeg (180-230 ml).
Ik maakte me eerst niet echt zorgen omdat ze uiteindelijk wel gewoon alles opdrinkt alleen het duurt erg lang voordat ik met een voeding klaar ben en ik vind het toch wel een beetje vreemd gedrag.
Zijn er meer moeders die dit herkennen en zo ja hebben jullie er wat aan  kunnen doen  of is dit een fase die waarschijnlijk vanzelf overgaat.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie

groetjes marlies
 
Hoi Marlies,



Mijn zoon doet dit ook als ik per ongeluk de verkeerde maat (te klein)
speen op zijn fles heb gedaan of zijn pap te dik heb gemaakt. Hij
krijgt er dan niets of te weinig uit. Misschien dat jouw dochter na een
tijdje drinken moe wordt en de voeding moeilijker uit de fles krijgt.
Je zou een grotere speenmaat kunnen proberen.



Groet

Lies.

 
Hoi Tessel,

Herkenbaar! Mijn zoon had dat ook  tegen 3,5 maanden  en wij maar alles controleren of wij het wel goed hadden gedaan, ook de speen was niet anders dan normaal. Daarna deed ie dat vlak voor zijn 4e fles, ging ie ineens brullen en als je dan de fles ging geven dat was dat ook over.
Nu is het weer normaal (4 maanden) en heeft ie weer andere kuren (hahaha)

Groetjes,
Dorien
 
Hai Tessa, ook wij hebben het gehad met ons zoontje. Hij is inmiddels 9,5 maand, maar bij hem begonnen de kuren de eerste keer met 10 weken en daarna weer rond 14 weken. Wij hebben toen ook een grotere speen geprobeerd, hielp bij ons helemaal niets! Wij zijn zelfs een keer bij de huisartsenpost geweest omdat meneer zo boos was dat hij geen adem meer kon halen...doodeng. En daarna lag 'ie te lachen, grrrr. Maar iedere fles was het raak. Het heeft bij ons 2x ongeveer 3 weken geduurd op bepaalde tijden (de eerste en laatste gingen er altijd wel normaal in). Toen we overgingen naar minder flessen was het bij hem over. En nu heeft hij er nooit meer last van. Dus het gaat vanzelf over, alleen ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Ik zag op een gegeven moment echt op tegen het geven van de fles, alleen al omdat ik geen zin meer in het gekrijs had. Cato
 
Terug
Bovenaan