hysterisch wakker worden midden in de nacht

Hee dames,

Is het de nieuwe dreumes fase maar vanaf haar 1ste verjaardag is het s'nachts meestal rond vieren een ramp, ze word echt hysterisch wakker mijn man of ik gaan naar haar toe om haar fiepje in te doen maar als we weg lopen is het huis te klein joh!
Ik heb eergister uit alle elend van 3.00 tot 4.00 beneden met haar gezeten omdat ze bleef krijsen
3 maanden geleden zaten we ook al in deze fase van s'nachts niet meer willen slapen en hysterisch worden als je wegloopt het lijkt wel of je steeds in een cirkeltje beland!
Vermoeide cirkel!!!

Mijn man en ik willen graag nog een kindje maar nu Noa in deze fase zit ben ik toch zwaar aan het twijfelen geraakt of het niet beter is om nog een jaartje te wachten.

Heeft er iemand tips of zit met het zelfde probleem?

Groetjes Chantal mama van Noa 1 jaar

Hoi,

Momneteel hebben wij hetzelfde probleem.
Yordi wordt elke nacht wakker. Soms gewoon huilen en er is niks aan de hand en soms ook helemaal overstuur.
We kunnen nu zo'n beetje 3 á 4 keer per nacht eruit. Speen geven,tutlapgeven, soms nog een schone luier en somsalleen even troosten.
Vannacht was het toppunt en zijn we er 6x uit geweest.
Het is indd erg vermoeiend zo, want bij ons duurt het nu ook al 3 weken.
Ik dnek dat het indd een fase is, want lees dat er meer kleintjes rond die leeftijd last van heben. Ik heb helaas geen tips voor, want wij proberen ook al alles uit.
Laten huilen is hier geen optie, want dan wordt hij nog erger overstuur.
Dus als er tips komen, dan lees ik mee, want ben benieuwd.
Succes er verder mee meid. Kweet het is erg vermoeiend zo.
Ik heb soms ook momenten dat ik sterk ga twijfelen of we nog zullen wachten met een 2e, want Yordi is sowiso al geen makkelijk mannetje.
Nou laten we maar hopen dat deze fase snel voorbij is.

Liefs marielle

Hoi hoi,

Ook hier heel herkenbaar. Gelukkig is het nu weer een weekje rustig en kunnen wij ook weer genieten van onze nachtrust.
Onze dochter heeft dit ook een aantal dagen (gelukkig geen weken) gehad. Helemaal hysterisch huilen en niks helpt dan ook. Ze wil haar speen niet, ze wil niet in bed blijven. Het enig wat helpt is haar uit bed halen en tegen je aan houden tot ze weer rustig is. Ze heeft dan haar armpjes om je nek geslagen en ligt dan helemaal te snikken. Echt zielig en je kunt niet eens echt iets doen. Als ze dan eenmaal gekalmeerd is leggen we haar weer terug in bed en slaapt ze rustig weer verder.
Ik zing meestal zachtjes liedjes die ze kent. Ik merk dat ze dan een stuk sneller rustig wordt.
Bij ons waren het steeds fases dus het gaat over. maar het is erg vermoeiend.

Groetjes Anne

Oh, wat zwaar! En ik hoop echt dat het een fase is die heeeel snel afgelopen is!
Zelf weet ik precies hoe je je voelt. Mijn dochter slaapt al vanaf haar geboorte zowel overdag als 's nachts heel slecht. Het is gewoon loodzwaar al die tijd zoveel slaapgebrek. Tips heb ik niet echt voor je, helaas.
Wat ik sinds een paar maanden wel doe, is een nachtlampje aan doen. Geen idee of het helpt, maar het geeft mij het gevoel dat ik in ieder geval iets kan proberen.
Heel veel sterkte!!!
Groetjes,
Dory

hoihoi

ook hier gebeurd het soms dat karlijn sávonds tegen 11 uur gillend wakker word
meestal slaapt ze nog half maar niks is dan goed
pak haar meestal ff op en leg haar daarna terug in dr eigen bedje
en dan slaapt ze meteen door
denk dat t nachtmerries zijn
tenminste dat lees ik vaker rond deze leeftijd

groetjes maurilla

Hoi,

Toen Myrthe 8 maanden was had ze ook zo'n periode.
Na van alles geprobeerd te hebben (eruit halen, speen geven enzo) gaven we haar alleen nog speen, legde haar terug, muziekdoosje aan en weg gingen we.
Als we haar eruit haaldden dan maakte ze er een spelletje van, zo gezellig dat je er bent mama.
Het was 2 nachten hysterisch gillen, wij terug na 10 min, zelfde ritueel en weer naar bed. Dit 2 dagen volgehouden en ze stopte.

Nu begint de fase weer, maar zijn het echt nachtmerries vermoed ik. Ik haal haar er nu uit, ze ligt echt tegen me aan te snikken. Speen en knuf erbij en even kroelen in de schommelstoel. Soms fluister ik ook dat mama er is, dat ze veilig is en lekker kan gaan slapen.
Dan leg ik haar terug, muziekdoosje aan en vaak gaat ze wel weer slapen.

Heb dus geen tips, kan jullie alleen maar sterkte wensen.

Liefs Reneke

Hoi,

Ook hier is de situatie heel herkenbaar, Daniël komt ook steeds tussen 4 en 5 uur.
Bij hem helpt dan ook niets, als je hem laat liggen raakt hij ook helemaal overstuur.
Bij het eruit halen klemt hij zijn armpjes stijf om je nek en draait helemaal met zijn hoofdje in je nek tot hij een lekker (zo strak mogelijk hihi) plekje heeft gevonden.
Pas als hij zo effe heeft gelegen word hij weer rustig van het snikken.

Dan daarna vind hij het wel heel gezellig dat mama er is, dus hier moeten we echt nog een balans in vinden wat werkt en troost, en het toch geen spelletje word op den duur.

Soms gilt hij ook zachtjes in zijn slaap (waardoor ik gelijk rechtovereind in bed zit) maar slaapt dan gewoon rustig verder.

Tja ook hier duurt dit al een week of 2 (gghaap gghhhaap) dus als iemand idd tips heeft, zijn die van harte welkom...

liefs marina

Terug
Bovenaan