Hysterisch

Hallo mama's,

Onze dochter is bijna 1 jaar. Sinds dat ze een paar maand oud was en nog in de maxicosi lag, lijkt het erop dat ze er flink van baalt als ze langere stukken in de auto moet zitten. (liggen toen nog) En met langere stukken bedoel ik tot een uur. Sinds een maand of 2 hebben we een dure tobi stoel gekocht en ik dacht dat het helemaal top zou zijn als ze eenmaal naar buiten kon kijken. Niks van dat alles. Als ik gewoon met haar naar de stad ga shoppen is er niks aan de hand, maar zodra ik naar mn ouders ga die op een uur weg wonen breekt de hel los. Vorige week zat ik met iemand anders en haar in de auto, we reden ergens naartoe wat een half uur op de snelweg rijden was. Ik kan niet goed overbrengen wat er toen gebeurde. Ze begint niet zachtjes met zeuren of zo, nee, na een minuut of 5 geeft ze alles wat ze heeft. Schreeuwen, gillen, brullen, zo hard dat ze al snel achter de adem is. Ik zat achter het stuur, kon niet stoppen en werd er helemaal angstig ervan. Ik heb die medereiziger gevraagd om haar eruit te halen -op de snelweg - levensgevaarlijk natuurlijk, maar dat geeft al aan hoe erg het was. We vonden een parkeerplaats. We zijn toen van plaats gewisseld, ik nam haar op schoot en  de medepassagier  is toen naar huis gereden. Toen was er niks aan de hand met mevrouw  !?!
Eerst dacht ik dat ze misschien autoziek was, of bang op de snelweg of zo, maar dat kan toch niet als ze bij mij op schoot wel gewoon doet. Het is ook niet zo dat het een eenkennige periode is want ze doet het alleen maar in de auto. Toen we thuiswaren heeft ze haar maag leeggegooid, omdat ze zo over haar toeren was geweest.
Heeft iemand hier ervaring mee, of enig idee wat dit toch kan zijn?
Ik zie het al gebeuren dat de vakantie er zo bij inschiet. Ik hoop echt dat iemand me wat wijzer kan maken.

Alvast bedankt!
Mama van Bobo
 
Hoi,

Misschien vindt ze het echt gewoon niet leuk. Hoe gaat het als je achterin de auto naast haar zit? Vindt ze het dan leuker?
Misschien verveelt ze zich. Je zou na kunnen denken over een dvd-speler achterin de auto.
Ik wens je veel succes, want dit is ook niet prettig.

Groetjes
 
Hoi,

Klinkt inderdaad alsof ze het écht niet leuk vind. Ik denk niet dat ze van wagenziekte zo hysterisch wordt, daar word je toch eerder lamlendig van? Heeft ze er niet vaker last van bij dingen die ze niet leuk vindt (waarschijnlijk niet, dan had je het wel herkend...). Misschien dat ze het vervelend vindt dat je aandacht helemaal naar iets anders uitgaat?  Ik zou proberen of afleiden helpt. Inderdaad, zo'n DVD-speler klinkt ideaal als je het kunt betalen, en anders misschien gewoon wat speeltjes meenemen. Of een tuitbeker drinken of een koekje of zo. Iets wat haar afleidt van het autorijden. Ik zou haar zelf niet te snel uit het stoeltje halen alleen. Ik begrijp het heel goed, maar afgezien van het feit dat het niet veilig is (en je ook nog op de bon geslingerd kunt worden) is dat ook niet iets wat je haar aan wilt wennen...

Heel veel succes en ik hoop dat je er achter komt wat er is!

Eveline
 
Hoi,

Ik heb een keer een soortgelijk verhaal gehoord van een kindje dat altijd huilde in de auto. Later bleek dat de riempjes van het stoeltje erg strak zaten en knelde in het buikje en bij de schouders.

Als het verveling is... je kunt ook activity centres kopen voor in de auto. Die plak je tegen het raam en die hangt dan voor je kindje. Er zitten muziekjes en rammelaartjes enzo in. Ik heb ze bij prenatal wel eens gezien. Misschien een idee?

groetjes,

Desiree
 
Probeer het eens met het kinderzitje voorin. Dan kijkt ze door de voorruit naar buiten ipv het zijraam. Daar word je minder misselijk van. Let wel op de eventuele airbag voor.
 
Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties, erg leuk dat jullie allemaal zo meedenken.
Afleiden heb ik geprobeerd, speeltjes, koekjes, drinken, ook heb ik gecheckt of er niks te strak zat, of ze geen pijn had. Niks van dat alles.
Ik ga maar eens achter die mogelijkheid aan om de airbag uit te laten schakelen zodat ze voorin kan zitten. Misschien is het dan opgelost, anders zou ik het echt niet weten.

Nogmaals bedankt!
Mama van Bobo
 
Als klein babytje had ik al erg veel last van wagenziekte, dus dat kan in principe wel. Als je voorin zit kan je beter op de weg meekijken"(in hoeverre ze dat al kan natuurlijk). Ik heb geen idee of er tabletjes tegen wagenziekte zijn voor jonge kindjes. Maar misschien kan je het een keer proberen (als het er is natuurlijk), kwaad kan het niet.
Heel veel sterkte!
gr. Eveline
 
Terug
Bovenaan