Hysterische baby door vuurwerk

<p>ze zeggen altijd dat bany's door vuurwerk heen slapen maar hier in de straat is al een hele week vuurwerk en bij elke knal wordt ze wakker. Vannacht was helemaal drama. Ze ging pas om half 4 slapen en was daarna elk half uur wakker. Ik weet van vorig jaar dat t nog een week zo doorging maar trek het niet. Was echt jaloers op de buurvrouw wiens kleinkinderen gewoon boven doorsliepen. Ik hoor iedereen maar over dat hun baby doorslaapt ondanks vuurwerk maar hier echt van gisteravond 7uur tot vanochtend half 4 gehuild om de knallen... Zijn er meer baby's die wel wakker werden of hoe zou het komen dat mijn dochter alsnog de hele tijd van elke knal wakker wordt? (Buurjongetje hier gaat nog wel denhele maand door als ik aan vorig jaar denk)</p>

Weet niet hoe oud je kindje is maar misschien kan ze met oorkapjes slapen? Of gewoon af en toe om even bij te tanken? Misschien helpt het om een muziekje aan te laten zodat andere geluiden minder opvallen? En ik weet niet of er voor kindjes zoiets bestaan maar misschien zijn er homeopatische drupps die rustgevend werken? 

Verder zou ik misschien toch proberen het gesprek aan te gaan met (de ouders van) je buurjongen. Wellicht kan hij zn vuurwerk een eindje verderop afsteken? 

Veel succes! 

Tja, het vuurwerk is natuurlijk maar tijdelijk, maar als je buurjongen nog een maand doorgaat is dat wel lang.
Je kindje is al ouder dan 1 jaar begrijp ik?
Ik zou zeker het gesprek aangaan met de buurjongen en zijn ouders, hij steekt toch zeker niet s nachts vuurwerk af??? Ik bedoel, afgelopen nacht is logisch en hebben veel kinderen slecht geslapen denk ik. Maar komende nachten steekt hij toch niks meer af??
En het is trouwens ook verboden om nu nog vuurwerk af te steken, het is nogal drastisch maar je kan gewoon de politie bellen als je gepraat hebt met de buurjongen en het stopt niet.

Tja, het vuurwerk is natuurlijk maar tijdelijk, maar als je buurjongen nog een maand doorgaat is dat wel lang.
Je kindje is al ouder dan 1 jaar begrijp ik?
Ik zou zeker het gesprek aangaan met de buurjongen en zijn ouders, hij steekt toch zeker niet s nachts vuurwerk af??? Ik bedoel, afgelopen nacht is logisch en hebben veel kinderen slecht geslapen denk ik. Maar komende nachten steekt hij toch niks meer af??
En het is trouwens ook verboden om nu nog vuurwerk af te steken, het is nogal drastisch maar je kan gewoon de politie bellen als je gepraat hebt met de buurjongen en het stopt niet.

En dat nachtje niet-slapen afgelopen nacht moet je maar gewoon accepteren, dat ene nachtje is het gewoon niet anders! Het is maar 1x per jaar oud en nieuw en dat hoort er helaas gewoon even bij. 1 Nachtje niet-slapen overleef je wel hoor ;)

Mijn dochter was gister ook de hele dag bang voor het vuurwerk, vooral de harde knallen maakten haar wakker, het was echt erg, m'n man en ik hebben vandaag moeten bijtanken. 

tijdens oud en nieuw heb ik haar daarom uit bed gehaald (ze werd vlak daarvoor al wakker maar sliep half) Ik heb de afzuigkap aangezet en heb met haar vanuit de keuken naar het vuurwerk gekeken.. daarna ging ze rond 1:30 uur naar bed maar ze was dan ook kapot. 

Er is dit jaar opvallend veel harde knalvuurwerk. Als je zeker weet dat het je buurjongen is, zou ik dit bespreken met z'n ouders. Mocht het niet ophouden dan zou ik dit melden bij de politie, volgens mij mag het ook niet meer. 

Ze is 10 maanden nu.
Ja ik baal er ook van. Net stond weer de hele straat blauw en er stonden (volwassen) mensen om heen. Na een uur ben ik er heen gegaan om te vragen of ze wilden stoppen.. Dat wilden ze wel maar ze vinden dat kinderen moeten wennen aan geluiden. Ik heb ook gezegd de politie anders te bellen als ze doorgingen. Nu zijn ze opgehouden gelukkig.
Ik heb nooit heel stil gedaan maar is gewoon snel wakker.

Ik weet niet of oorkapjes geschikt zijn. Ze haalt alles vannhaar hoofd en ze is een buikslaper

Mijn baby is een stuk jonger, maar wij hebben altijd "witte ruis" aanstaan op de achtergrond (via de baby+ app en dan boxjes gebruiken). Werkt hier heel goed om haar door te laten slapen. Misschien is dat een idee? 
En een maand is inderdaad wel heel lang!! 

Terug
Bovenaan