Hysteroscopie gehad

Zo de hysteroscopie is achter de rug. Het viel me heel erg mee, zeker vergeleken met de HSG 4 jaar geleden.
Gisteren en vanochtend moest ik een pijnstiller innemen die ik bij de apotheek had gehaald. Het onderzoek zelf duurde ongeveer 20 minuten. Ik kreeg een cameraatje ingebracht, en toen gingen ze de binnenkant van mijn baarmoeder bekijken. Ik kon meekijken op een tv scherm, mijn baarmoeder zag er keurig uit. Ik zag de eileiders ook, helemaal doorgankelijk. Alles zag er goed uit. Vervolgens namen ze twee monstertjes. Dat zag er heel eng uit met een grote tang, maar als je het in het echt zag was het maar een milimeter. Daar krijg ik over 2 weken de uitslag van.

Al met al viel de pijn hartstikke mee en zag het er gewoon goed uit. Dat dacht ik al, en ik ben heel blij dat ik zo tegen de kijkoperatie was en dat heb volgehouden. Dan kunnen ze wel meer zien (ook de buitenkant van je baarmoeder en eileiders), maar dan had ik 3 sneetjes in mijn buik gehad en onder narcose geweest, en waarschijnlijk met dezelfde conclusie; dat alles er goed uitzag.

De gyn raadde aan om de komende maand(en) goede pogingen te wagen omdat de kans iets hoger lijkt na een hysteroscopie. Deze maand geen iui want ze hebben zomerstop, maar over een week mijn eisprong , dus we gaan aan de bak.

Fijn om te horen dat alles goed gegaan is! En mooi om te zien dat alles er netjes uit ziet toch!
Heb je dat ook weer achter de rug...
Succes en sterkte de komende tijd!

liefs,
Sparkle

Hai lieve Wenser,

Fijn om te lezen dat het je is meegevallen. Hoop dat er idd deze maand voor jullie een verhoogde kans is met een positief reslutaat. Hoop dat jullie wens nu eindelijk in vervulling mag gaan meid.

Succes! Liefs Lynn.

Hoi Wenser, Wat fijn dat het allemaal zo goed is meegevallen!!! Was jij dat ook niet die zwanger was geworden na een dergelijke ingreep de vorige keer? Ik hoop in ieder geval dat het jullie zal helpen en dat het deze ronde gelijk raak mag zijn! veel liefs!

Ja dat was een HSG. Dat is een iets ander onderzoek, maar ook nu een verhoogde kans. Al is het maar procentjeswerk, we grijpen alles aan!

Terug
Bovenaan