Hysteroscopie, wie ervaring?

Hoi,

ben vandaag bij de gyn geweest, op inwendige echo zag baarmoeder er goed uit en ook de eileiders..links zijn 3 eitjes aan het rijpen.....dus we doen ons best weer deze maand!

Maar om te kijken of ik endometriose of het syndroom van asherman heb krijg ik een hysteroscopie.....met eendebek openen ze schede en dan gaan ze met camera binnen in baarmoeder kijken. Ik heb echt een traumatische ervaring met een eendebek en dit onderzoek gaat niet onder verdoving plaatsvinden..wie heeft hier ervaring mee en hoe pijnlijk is het?????

gr Yosha

HOI

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden ook die behandeling gehad , ze spuiten een contrastvloeistof op , zodat ze alles kunnen volgen binnenin.
Het is even vervelend maar het is echt mar even .
Het lijkt alsof je ineens heel hevig ongesteld word ,
bandenpijnen noemen ze het ook al eens .
Ik vond het wel vervelend dat men man niet mee mocht .

Nadien heb ik wel bloed verloren , hou er rekening mee want ik wist dat niet ,
en daar sta je dan.

Probeer je te ontspannen dangaat het veel beter , ik had ook altijd veel bang van die eendebek maar t is zo kort

Toi toi toi xxxx

bloempke: de contrastvloeistof wordt gebruikt bij een HSG. Bij een hysteroscopie wordt er water in de baarmoeder gespoten en gaat er een cameraatje naar binnen.

Ik heb beide onderzoeken gehad. De hysteroscopie 2 keer, uiteindelijk onder narcose. Dit kwam omdat ik een gekantelde baarmoeder heb, ze konden dus al moeilijk in de baarmoeder komen. Daarnaast had ik nog geen kinderen en zat de baarmoedermond potdicht, ze konden er dus echt niet door heen komen. Al met al was dat best vervelend. Dus helaas kan ik je weinig goed nieuws geven, maar ja, als je geen gekantelde baarmoeder hebt en de baarmoedermond zit niet te dicht dan zal het al minder erg zijn..

Gaan ze trouwens wel het onderzoek pas doen als je ongesteld bent geweest? Zou zonde zijn als ze het onderzoek nu doen en een eventueel bevruchte eicel "wegspoelen" met het onderzoek..

Hoi,

ja ze gaan kijken zo rond dag 4-5 van mijn cyclus.....dus dat heeft de gyn wel goed bepaald!

Maar het lijkt me helemaal niets, gister alleen inwendige echo gehad en toen hebben ze die stok al alle kanten opgedraaid, dat deed toen geen pijn, maar daarna des te meer. Zelfs nu heb ik nog veel last van buikpijn.....maar ja, moet toch weten of het goed is daar van binnen...

Bedankt voor jullie reacties! Denk dat ik t maar moet ervaren en heel hard moet denken, over 15 minuten zijn ze klaar, dan is het ergste weer achter de rug....

Mag je partner er trouwens bij zijn??

gr Yosha

geen idee of je partner erbij mag zijn. Mijne was toen niet mee. Maar er stonden al 4 mensen om m'n bed en had geen behoefte aan nog iemand erbij.
Ik heb nooit last van de inwendige echo's, maar moet wel zeggen dat ik me erg goed kan ontspannen.. Denk dat je je daar ook op moet focussen.
Nogmaals, succes!

Hey allemaal,

Heb dit onderzoek ook gehad enkele weken geleden. Er werd dus vocht ingespoten om de baan te volgen door je eileiders...Het is inderdaad wel pijnlijk en voelt als heel hevige maandstondenpijn maar het duurt maar enkele minuutjes. Ff tandenbijten dus... denk eraan  dat het voor het goede doel is! Mijn vriend mocht mee binnen maar moest wel achter het glas staan voor die stralingen van de radiologie. Heb daar een maandverband meegekregen want had daar ook niet aan gedacht. Heb bloedverlies viel wel mee hoor...

Liefs San XxX

Hoi,

San: jij hebt geen hysteroscopie gehad maar een HSG.....bij mij hebben ze met een tang en camera gewerkt en bij jou met vloeistof om evt verstoppingen in de eileiders op te sporen..

Bij mij is ook geen rontgenfoto gemaakt....

dus het zijn 2 verschillende onderzoeken...

gr yosha

Terug
Bovenaan