I am

Deze week hebben we 2 tieners te gast uit Tjechie.
Toen ik onze dochter (bijna 2) wat Engelse woordjes leerde deed ze goed mee:
Ja = Yes
Nee = Nee
En toen ik zei, zeg maar "I am Rebecca", zei ze vol overtuiging
i.p.v. 'I am'... aardbei jam!!
We kwamen niet meer bij van het lachen. De klanken passen wel precies in het woord, dus heeft ze heel knap opgevangen.
Hihihi

Hiya Rebbie en "aardbei jam" Rebecca!

Hahah ben benieuwd hoe de Tjechiese tieners reageerde toen ze zich voor kwam stellen...."hi Aardbei jam Rebecca, whats your name?" Helemaal goed!

Ajuus, ilja

Dobry den,
Spreek je al een beetje Tsjechisch? Als je ergens niet uit komt, ik spreek en versta het redelijk, dus dan hoor ik het wel. Waar komen ze eigenlijk vandaan? Olomouc? Mooie stad, zijn wij in september geweest.
Groetjes, Rianne

Hoi Rianne,

Heb nog weinig Tjechisch geleerd van ze...ze spreken super goed Engels en wij ook best goed, dus we redden het prima met dat. Ze leren eerder Nederlands van ons dan wij Tjechisch. En ik  heb niet zo'n talenknobbel, dus kan het ook niet goed onthouden.

Hun kerk is wel in Olomouc, maar zelf wonen ze in een plaatje dichtbij. Gisteren hebben we via google van alles opgezocht over de omgeving enzo. Ziet er erg mooi uit inderdaad.
Ze zijn hier vanwege relatie tussen V'daal en Olomouc. Door die relatie is er contact onstaan tussen een kerk in Olomouc en V'daalse kerken. Vandaar...

Het is een groep tieners die dansen en mime presentaties geven. Erg leuk en enthousiast zijn deze jonge kids. Leuk om te zien!

Groetjes!!!
PS: Bedankt voor je reactie en hulpaanbod voor als we ergens niet uitkomen!

Terug
Bovenaan