I need een flinke dosis peptalk

A

Anoniem

Guest
Vera is nu 17 maand bijna. Heeft bijna 2 maand fysiotherapie en er is geen enkele verbetering. Ik begin er ernstig aan te twijfelen of ze wel "in orde" is.
Elke dag oefenen en geen verbetering zien is bijzonder frustrerend voor mij!
Ik kan wel janken!

Sorry moest het effe kwijt.

Hoi Karin,

Wat vervelend zeg! Is er echt helemaal geen verbetering of gaat het te langzaam naar jou idee?
En kan je anders niet door een arts laten onderzoeken?
Niet echt een peptalk, maar wil even zeggen dat het vast wel goed komt!

groetjes Maris

hoi hoi

lijkt me idd erg frustrerend als je geen resultaat ziet
maar het kan ook zijn dat ze alles "opslaat" en dadelijk ineens
heel hard vooruit gaat.
zie je ook vaak met kinderen met praten
zo praten ze de eerste 2 jaar niet en dan ineens......
praat er in ieder geval met de arts of therapeut over voor je eigen gevoel
ik zal duimen dat je meisje je snel laat merken dat ze het allemaal wel kan en weet

groetjes moekje

Hoi Karin,

Je schrijft dat Vera bijna 17 maanden is. Waarom heeft ze precies fysio en waarin gaat ze niet vooruit? Als het bijvoorbeeld over lopen gaat, is ze misschien laat, maar hoeft dat nog niet echt zorgwekkend te zijn. De dochter van mijn vriendin liep ook pas met 20 maanden en kreeg fysio. Nu rent ze de kamer door en mijn vriendin zeg "ik heb me voor niks zorgen gemaakt". Al vond ze het natuurlijk ook erg frustrerend en niet leuk. Met dit kindje is niks aan de hand.
Ik kan me zeker voorstellen dat je je zorgen maakt als ze echt niks vooruit gaat. Dan zou ik inderdaad, zoals hierboven ook al werd gezegd, voor een second opinion gaan en het goed laten onderzoeken. Ik denk dat jij dat als moeder het beste aanvoelt of dat nodig is.
Heel veel succes ermee en laat je niet teveel beinvloeden door eventuele negatieve reacties uit je omgeving.

Groetjes Babybelle

Meid, als je je echt zon zorgen maakt, kun je misschien om een second opinion vragen via je huisarts?

Hoi Karin,

Frustrerend is dat he? Als je denkt dat je meisje maar niet vooruit gaat.
Ik weet niet meer precies waarom jij met Vera naar de fysio ging maar ik kan je wel vertellen dat onze Sven ook fysio heeft gehad. In eerste instantie omdat het CB dacht dat er iets met zijn heupjes was maar uiteindelijk bleek hij een verslapte spierspanning te hebben en Sven was ook overdreven voorzichtig en ging daarom niet kruipen en lopen.

Nu, ongeveer 2 maanden later is het wonder gebeurd. Hij loopt! En wat denk je? Meneer liep meteen de halve kamer rond! Hij heeft dus echt gewacht tot hij zeker wist dat hij het kon en liep toen aan.

Misschien heeft Vera dat ook wel? En wat zegt de fysio er zelf van?
Ik begrijp dat het niet leuk is (want ik voelde dat ook zo) maar probeer geduld te hebben en geef Vera de ruimte om haarzelf te zijn. Niet alle kindjes zijn snel en hebben hun tijd nodig.

In deze maatschappij kijken we teveel naar wat een kindje MOET kunnen dat we vergeten dat ze nog zo klein zijn. Ikzelf deed er ook aan mee totdat ik zag dat Sven supergelukkig was als hij met 15 maanden nog door de kamer tijgerde ipv kruipen of lopen.

Als je meisje gelukkig is, dan geef haar de tijd. Uiteindelijk lukt het echt wel (enne, de dochter van mijn oude baas liep ook pas met 20 maanden).

Sterkte en succes!

Groetjes,
Maike

Vera loopt bij de fysio omdat ze niet in beweging komt. Nu is er hypermobiliteit vastgesteld en verlaagde spierspanning.
Maar ik heb nu een dikke 8 weken fysio en er is geen enkele verbetering.

Dus ze kan niet:
Tijgeren, kruipen, van zit naar lig of andersom, ze kan niet gaan staan aan een tafeltje, ze kan ook niet als wij haar laten staan stapjes doen rond de tafel oid. Het enige wat ze kan is billenschuiven (waar ik al heeel blij mee ben), thats it.

Ik ga inderdaad aankomende donderdag met de fysio overleggen wat zij er van vindt en ik ga ook voor de zekerheid met haar terug naar de chiropractor. Indien nodig ga ik maar door naar de huisarts.

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Misschien ook nog een tip: de ostheopaat? Ik weet niet of je daar al bent geweest met haar.
Die kijken naar blokkades in het lichaam.
Ik ben er ook met Sven geweest, toen was hij nog wel kleiner hoor. Hij bleek iets klem te hebben zitten in zijn nekje waardoor hij een voorkeursligging had.
Je krijgt het gedeeltelijk vergoed van de verzekering dus misschien is het een overweging waard?

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan