IBS en NOD

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,

Ik heb even een vraagje vorige maand is bij mij IBS geconstateerd (spastische darm) Nu had ik woensdag mijn NOD, dus 2 dagen overtijd. NU heb ik even gegoogeld, maar ik kan niets vinden dat IBS je cyclus in de war brengt. Hebben andere meiden die ook IBS hebben dat wel mee gemaakt.

Wij zijn al een jaar bezig nu en ben altijd rond de 32 tot 35 dagen. Nu zit ik op dag 35 en wordt het altijd snachts.. Heb vanochtend getest en die was negatief. Teminste als je hem in het ligt houdt dan zie je een soort krasje op het scherm staan heeeeel dun, maar dat lijkt echt OP het scherm en niet daaronder waar de blauw streep zou moeten komen. Nu heb ik ook niet het gevoel dat ik ongie ga worden..

ZOndag ga ik zowiezo weer testen. Maar zijn er meiden die antwoord hebben op mijn vraag of IBS ook invloed kan hebben op je cyclus of NOD??

xxx Mamoetje

Hey lieve mamoetje,

Heb helaas geen antwoord op je vraag, maar wilde je even heel veel succes wensen!!
Het is je zo gegund en vind dat het toch wel tijd wordt hoor, om een hier gelukkig mamoetje te zien!!!

Hou je ons op de hoogte en hoop voor je dat je positief antwoord krijgt op je vraag!!En een hele duidelijke positieve test!!!

Ik duim heel hard voor je!

Liefs Joepie

Dank je Joepie, je bent echt een top meid!! jammer dat het op het topic zo rustig is...

heb beetje een baaldag vandaag, dacht nu echt dat het goed zat..

Heb nergens last van ofzo, maar ben alleen wat emotioneler, zat van de week bijna te huilen bij uitstel van exsecutie (of hoe je dat schrijft).. Normaal heeeel af en toe bij een film..

Zit nu dus lekker met me serie op dvd (One Three Hill) op de bank in me pyama tv te kijken..

Straks lekker laten verwennen door de nagelstyliste, (heeft vriendjelief vanochtend stiekem een afspraak voor gemaakt om me beter te voelen, werd net gebeld door der van zie je om half 4.. hihi)

En daarna op ziekenbezoek bij de vader van me beste vriendin, die is gisteren gedotterd..

Hoe bevalt het je nu met je nieuwe rooster op je werk, of had je het toch liever net als vorig jaaR?

xx Mamoetje

Als dokter (interne geneeskunde) heb ik aardig wat patienten met IBS gezien en behandeld. Voor zover ik weet heeft het GEEN invloed op je cyclus. Wel kom je het tegenovergestelde tegen, sommige vrouwen hebben rond hun menstruatie meer/minder klachten van hun IBS. Het feit dat je nog niet ongi bent, heeft denk ik dus niets te maken met je spastische darm.

Ik heb zelf een cyclus van 29-30 dagen, maar wel een keer een uitschieter van 32 dagen gehad. En de cyclus waarin ik nu zwanger geworden ben, zou nog langer zijn geweest. Waarom? Geen idee. Maar de mens is nu eenmaal geen machine, altijd en nooit gaan niet op... Op basis van termijnecho bleek mijn eisprong een week later te zijn geweest dan normaal (en terugkijkend had ik ook een week later dan verwacht dat draderige slijm!), en was het dus 36 dagen geweest, als ik ongesteld was geworden. Om deze zelfde reden heeft het 10 dagen geduurd voordat de test positief was! (dag 39 dus...)

Maar ik duim voor je dat jij straks ook een positieve test vast hebt!!
Veel succes.

Groetjes, Karin
19+4 wkn

Karen ontzettend bedankt voor je reactie. Ben blij dat ik dat nu weet.. Had inderdaad minder last van me IBS, dinsdag voor het laatste.. En nu ben ik ongesteld..

OP naar de volgende ronde..

Joepie en Karin, bedankt voor jullie reactie!

xxx Mamoetje

Terug
Bovenaan