Icsi/ivf

Hi, wij zitten inmiddels alweer een jaar in een icsi traject. Zijn er hier dames die ook in dit traject zitten en behoefte hebben aan contact? Groepje via whatsapp oid?

Hallo, ik ben net begonnen met een ICSI traject. Ik zou het wel fijn vinden om af en toe ervaringen te delen, zeker als de teleurstellingen zich (onvermijdelijk volgens mij) gaan opstapelen... Hoe gaat het bij jullie? 

Goedemiddag, 
Ik ben net nieuw op dit forum en wij hebben zojuist onze eerste intake met uroloog & gynaecoloog/fertiliteitsarts gehad. Vanwege een onmogelijkheid om op natuurlijke wijze zwanger te worden door een bekende aangeboren afwezigheid van zaadleiders van mijn partner is icsi de enige optie.
Alle onderzoeken die gedaan moesten worden zijn gedaan, nu is het aan ons om definitief te besluiten wel of niet voor icsi te gaan. 
Hoe zijn jullie in het icsi traject terechtgekomen?

Goeiemorgen! Wij hebben eerst een tijd lang zelf op de natuurlijke manier geprobeerd een kindje te krijgen, maar nadat ik maar niet zwanger werd zijn mijn vriend en ik naar de huisarts gegaan. Bij mijn vriend kwam uit het eerste zaadonderzoek eigenlijk als totale verassing uit dat de kwaliteit niet zo goed was. Toen is geadviseerd na 3 maanden het onderzoek te herhalen. Helaas bleek het toen niet beter te zijn, en zo kwamen we in 1 klap bij ICSI uit als enige optie. Aan de ene kant vond ik het wel fijn om direct met een plan aan de slag te kunnen gaan, aan de andere kant schrok ik wel, omdat we voor mijn gevoel direct bij het 'eindstation' aankwamen, we hebben geen back-up plan meer wanneer dit niet lukt. Hoe voelt dit voor jullie? Ik begrijp dat jullie nog aan het overwegen zijn of ICSI iets voor jullie is, succes met het maken van de beslissing.

Terug
Bovenaan