Hi!
Wij zijn zwanger geraakt dmv IVF. Gelukkig was het ook bij ons gelijk de 1e ronde raak. Wij hebben al een dochter van ruim 3,5 jaar.
Wij zijn bezig geweest voor ween 2e vanaf december 2006. een jaartje langer als jullie.
Wij hebben eerst 13 ovulatie inducties en 7 IUI behandelingen gehad voor we met IVF konden beginnen.
Tijdens de punctie waren er maar 2 eitjes en wonder boven wonder is er toen ook nog 1 bevrucht. Het was een B-kwaliteit, maar inmiddels ben ik toch 11 weken en 1 dag zwanger!!!!
De decapeptyl vond ik echt een verschrikking om te spuiten. De puregon en pregnyl vond ik niet zo erg, maar goed, daar was ik ook al aan gewend met de overige behandelingen die we hebben gehad. Punctie is me 100% meegevallen, maar dat komt ook omdat ik om een dubbele dosis verdoving heb gevraagd en er ook maar 2 eitjes waren om aan te prikken. De terugplaatsing verliep iets minder goed, want het lukte ze haast niet om het slangetje in bijn baarmoeder te krijgen. Ik geloof dat 4 verschillende gynaecologen het hebben geprobeerd..... Gelukkig is toch nog alles goed gekomen! Ik had niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn!!!
Ik leef nog steeds in een droomwereld.
Jeetje, ineens ben je dan zwanger.... Uiteindelijk wel 8 testen gedaan, maar het was toch echt zo.
En ik maar denken dat ik het meteen zou voelen..... NOT! Ik voel(de) me niet zwanger. Ik ben doodsbang, super blij, ontzettend opgelucht, heb het spaansbenauwd, ben nog nooit zo gelukkifg geweest en ik geloof er allemaal geen reet van. (Deze gevoelens wisselen elkaar af in een razend tempo)
Na zoveel tijd, pijn, teleurstellingen, verdriet, onderzoeken, behandelingen en burn-outs verder is ons doel eindelijk bereikt.... We zijn voor een 2e keer zwanger.....
Liefs, Nicole