icsi of ivf

Zijn hier zwangeren die onder icsi of ivf zijn zwanger geraakt? Ikzelf via icsi bij de eerste behandeling. Hoe was dit voor jullie? En heeft het lang geduurd. Wij waren bezig vanaf januari 2008. Heeft dus ongeveer 1.5 jaar geduurdt maar eindelijk is het zover. Hoe vonden jullie de vooronderzoeken en de behandeling opzich, spuitjes zetten, punctie, terugplaatsing noem maar op. Ben erg benieuwd.

groetjes daisy 8w+2d

Hi!

Wij zijn zwanger geraakt dmv IVF. Gelukkig was het ook bij ons gelijk de 1e ronde raak. Wij hebben al een dochter van ruim 3,5 jaar.
Wij zijn bezig geweest voor ween 2e vanaf december 2006. een jaartje langer als jullie.
Wij hebben eerst 13 ovulatie inducties en 7 IUI behandelingen gehad voor we met IVF konden beginnen.
Tijdens de punctie waren er maar 2 eitjes en wonder boven wonder is er toen ook nog 1 bevrucht. Het was een B-kwaliteit, maar inmiddels ben ik toch 11 weken en 1 dag zwanger!!!!

De decapeptyl vond ik echt een verschrikking om te spuiten. De puregon en pregnyl vond ik niet zo erg, maar goed, daar was ik ook al aan gewend met de overige behandelingen die we hebben gehad. Punctie is me 100% meegevallen, maar dat komt ook omdat ik om een dubbele dosis verdoving heb gevraagd en er ook maar 2 eitjes waren om aan te prikken. De terugplaatsing verliep iets minder goed, want het lukte ze haast niet om het slangetje in bijn baarmoeder te krijgen. Ik geloof dat 4 verschillende gynaecologen het hebben geprobeerd..... Gelukkig is toch nog alles goed gekomen! Ik had niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn!!!

Ik leef nog steeds in een droomwereld.

Jeetje, ineens ben je dan zwanger.... Uiteindelijk wel 8 testen gedaan, maar het was toch echt zo.

En ik maar denken dat ik het meteen zou voelen..... NOT! Ik voel(de) me niet zwanger. Ik ben doodsbang, super blij, ontzettend opgelucht, heb het spaansbenauwd, ben nog nooit zo gelukkifg geweest en ik geloof er allemaal geen reet van. (Deze gevoelens wisselen elkaar af in een razend tempo)

Na zoveel tijd, pijn, teleurstellingen, verdriet, onderzoeken, behandelingen en burn-outs verder is ons doel eindelijk bereikt.... We zijn voor een 2e keer zwanger.....

Liefs, Nicole

Hey!

Ook hier zwnager via ICSI. En ook meteen de eerste ronde was het raak.
Bij ons is het eigenlijk best snel gegaan. Juli vorig jaar is mijn vriend zijn sterilisatie ongedaan gemaakt. In November/December bleek uit alle uitslagen dat zwanger worden via de natuurlijke weg niet zou lukken. Toen doorverwezen. In Februari voor het eerst contact gekregen met Nijmegen. En zo is het balletje een beetje gaan rollen.

Het prikken viel me eigenlijk wel mee, ik vond het alleen heel zwaar om te werken. Ik werk met leerlinegn en reageerde daar toch wel wat van mijn gevoelens op af. De punctie viel heel erg tegen, morfine werkte op 1 of andere manier niet goed en heel veel pijn gehad. Al met al 10 eicellen kunnen prikken. 8 zijn er geinjecteerd, waaruit 6 emmy's waren ontstaan.
Van die 6 waren er 5 van A-kwaliteit. We hebben er 2 terug laten plaatsen en 3 zijn er de vriezer in gegaan.

En voor alsnog zijn die 2 gebleven en nu dus in verwachting van een tweeling.

Het ergste waren dus de punctie en niet te vergeten die vreselijke wachtweken, die maakten me echt gek. Gelukkig zijn nu bijna de eerste twaalf weken voorbij en dan durf ik pas echt te gaan genieten.

Liefs,

Marye

Hoi, toen 5.5 jaar geleden mijn zoon twee was wilden we weer eraan beginnen. Alles nagekeken omdat het lang duurde. Alles ok dus ga eerst maar weer zelf proberen. 5 iui's gehad. Werd niks.door gezondheidsproblemen 1,5 jaar stil gelegen. Daarna in ander zkh terecht gekomen. Alles nagekeken en ik ging richting vroege overgang.. Hormoonwaard was al boven de 10. (16 geloof ik).
Advies: gelijk ivf en niet eerst nog die laatste iui. Pff. Ivf dus. Eerste keer 9 eicellen maar niks bevrucht. Zware tegenvaller. Zaadcellen kwamen er niet in...
Daarna 2x icsi. Steeds niet genoeg om ook nog emmy's in te vriezen... Laaste keer in mei/juni omdat het de laatste beh. was 2 terug laten plaatsen. voor ons dus nu of nooit... En dan ineens toch zwanger....!! Nu dus 12 weken vandaag. Moet eigenlijk er nog steeds aan wennen en durf het nu pas langzamerhand een beetje te gaan geloven. Is ook al zo lang geleden allemaal. Martijn wordt 14 sept 8 en is helemaal in de wolken. Duurt voor hem natuurlijk helemaal lang maar hij maakt alles heel bewust mee en dat is ook wel heel erg gaaf... Ben zwanger van 1 kindje. Heb het nu twee keer op een echo mogen zien. 12 aug was de laatste, en toen zagen we echt al vingers, en boven- en onderbeentjes.
Alle behandelingen heeft mijn man het spuiten gedaan omdat ik het gewoon heel eng vond. Op deze manier deden we het ook samen en dat voelde heel erg goed. Tweede keer was de punctie een hel omdat de morfine niet goed werkte. Gelukkig is het nu allemaal achter de rug. Vond het ook heerlijk om de laatste spuiten en zo en afval de deur uit te doen. Gewoon klaar, en ik doe het nooit meer!! Ook al was het niet gelukt, meer dan drie had ik ook niet getrokken.
Marianne.

Bedankt voor jullie reacties.

Ikzelf na vooronderzoeken gelijk aan de icsi. Het zetten van de spuitjes deed mijn man omdat ik dat eng vond. De punctie vond ik een beetje pijnlijk, maar niet echt een hel. 13 eitjes eruit gehaald. Waarvan 11 eitjes goed waren. 8 bevruchtingen waar 3 van a-kwaliteit. We hebben er 1 teruggeplaatst en 2 in de vriezer. En die ene is een zwangerschap uitgekomen. Laatst de echo gehad, was toen 7 weken. Het hartje klopte al. Over 1,5 week krijg ik de tweede echo.
Ik zit trouwens bij het radboud in nijmegen. Ben nu doorverwezen naar gyneacologie en verloskunde, en dus weg bij voortplantgeneeskunde.

groetjes daisy 8w+3d

@ Daisy

Ik heb ook bij het Radboud gelopen. Ik woon zelf in Beuningen, dus dat was lekker dicht bij. Echt super personeel daar!
Na mijn 1e echo daar mocht ik ook overstappen naar een verloskundige naar keus. Inmiddels zit ik dus lekker bij de verloskundige bij ons in het dorp. Ideaal. A.s maandag krijg ik mijn 3e echo (de 2e bij de verloskundige).
Ik wil straks wel in het zkh bevallen, maar niet in het Radboud. Ik ga lekker naar het CWZ. Is me de vorige keer super goed "bevallen" (wat een woordkeus), daar heb je mooie en fijne kraamsuites.

Waar sta jij nu onder controle? Blijf je wel gewoon in het Radboud?

liefs, Nicole 11w3d

Hey Dames,

ook ik ben in het Radboud onder behandeling geweest. Wat een toeval. Voor mij was het echter niet zo in de buurt +/- 1,5 uur rijden.

Dus loop nu lekker bij de gynaecoloog in de buurt.

Groetjes,

Marye
11 w.

En wij zijn ook in het radboud geweest. Inderdaad super personeel daar. Nu gewoon onder beh. bij mijn eigen verloskundige. Vandaag nog geweest want verloor wat roze slijm. Schrik me rot en vroeg of ze het hartje even konden opzoeken voor me. Gelukkig alles nog goed en een mooi locomotiefje gehoord. Maar deze keer is van binnen alles blijkbaar wat kwetsbaarder dus ben wel wat bang om teveel te doen..

Terug
Bovenaan