icsi?

dag iedereen,

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met ivf/icsi. Misschien kunnen wij dit jaar nog beginnen met icsi. Mijn man wordt eerst behandeld dmv tese. Als er zaadcellen gevonden worden dan gaan we verder met icsi.
Maar ik vroeg mij hoe snel (of langzaam) zoiets gaat. En al een eerste poging nou mislukt is hoe snel ga je dan verder met een 2e poging?
Vinden jullie het psychisch erg zwaar?
Werken jullie tijdens de periode van echo's/punctie en terugplaatsing ook?
Wij zijn in behandeling in Nijmegen, dat is voor ons 2 uur rijden.
Erg lastig als je alleen voor een echo heen moet dan moet ik dus steeds een hele dag vrij nemen...
We hebben het er wel voor over natuurlijk maar het kost wel meer energie.

Ik hoop dat jullie je ervaringen op willen schrijven.

alvast bedankt, groetjes sandra

Hoi Sandra,
Je vroeg hoe het allemaal verloopt met een ICSI behandeling. Wij hebben inmiddels 2 ICSI behandelingen achter de rug. Helaas is het voor ons nog niet gelukt. Het is best te doen hoor, maar het ergste vind ik, de wachtweken........en vooral als het dan niet gelukt is. Wij hebben vorig jaar November/December de eerste behandeling gehad. Wij hebben toen in Januarie een nagesprek gehad en dan hoor je wanneer je weer kunt beginnen. Dit was voor ons eind april dit jaar. Helaas is deze poging ook niet gelukt en hebben we 5 juni weer een nagesprek en dan horen we wanneer we de 3de poging mogen. Ik vind alles wat je moet ondergaan, de hormonen, de echo,s en vooral de punctie wel te doen. De punctie is natuurlijk het pijnlijkste, maar je bent het snel weer vergeten.
Als jenog vragen hebt mail me dan even, want ik weet uit eigen ervaring dat het fijn is om te lezen hoe anderen het hebben ervaren. Ik wens jullie heeeeeeeeeeel veel succes
En ik hoop voor jullie dat voor jullie de eerste behandeling voldoende is om jullie wens in vervulling te laten komen.
Groetjes Wilma

Hoi Sandra,
De eerste icsi vond ik op zich wel meevallen. Af en toe wel last van de hormonen, maar je weet waar je het voor doet. Ik heb gewoon doorgewerkt met de echo's. Mocht tussendoor 2 uur weg om op en neer naar Tilburg te gaan. Echo is zo gedaan, zolang het niet uitloopt.........De punctie heb ik niet echt een vervelend gevoel over. Ik zag er echt als een berg tegenop, maar is me 200% meegevallen. Die dag adviseren ze ook niet te werken, maar dat gaat eigenlijk ook niet. De dag erop ben ik wel gaan werken, maar dat was niet vol te houden. De terug plaatsing voel je niks van en is in een zucht gedaan. Had me daar meer van voorgesteld. Ze doen de eitjes in een slangetje en dat brengen ze in en dan zit het er al in......daarna voel je niks......(ik was al vrij van werk)
De wachtweken die zijn inderdaad het ergst. Je voelt alsof je ongi moet worden en je wordt vreselijk onzeker enz. Verschrikkelijk vond ik het.
Jouw mannetje ondergaat natuurlijk tese en dan zul je ook voor je mannetje moeten zorgen. Weet daar verder niet veel van.
Bij iedereen loopt het anders en voelt het anders en hopelijk valt alles mee!!!!!
Heel veel succes voor jullie beiden!!!!!!!!!!!!

hoi,

bedankt voor jullie reactie,
Het is allemaal best een lang traject zo, voor je gevoel duurt het ook allemaal zo lang. Vooral omdat je het zo graag wil!
We zitten nu dus te wachten op een oproep voor mijn man, als het goed is gebeurt dat binnen 2 maanden....
Binnenkort hebben we een voorlichtingsavond in het ziekenhuis, daar wil ik eens vragen binnen hoe zo'n tijd na de tese we verder kunnen met icsi.
Voor ons is het dus 2 uur heen en 2 uur terug, dus ik kan op zo'n dag gewoon niet werken (of ik moet al rond 7 heen kunnen en rond 11 weer terug zijn....) Nou ja, dat zien we dan ook allemaal wel.

Wilma, ik hoop echt dat de derde poging voor jullie lukken gaat... Ik zal voor jullie duimen

Groetjes sandra

Terug
Bovenaan