icsi

Ha meiden

even voorstellen 28 jaar sinds augustus 2006 in afwachting van HET wonder
begin dit jaar naar de ha geweest

die heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis waar wij naar het blijkt en icsi poging zullen moeten ondergaan

nu is mijn vraag aan jullie bij wie is de man onder het mes geweest om zaadcellen te vinden?
Mijn man moet naar alle waarschijnlijkheid volgende maand maar ik vind het allemaal maar eng wie kan mij meer vertellen?
Er is ons wel vertelt dat we 80% kans hebben dat het goed gaat

Iedereen super succes

Hoi,

Mijn man is ook onder het mes geweest (Tese) omdat er op de "normale" manier niks in zat.. Eerst heeft hij in het streekziekenhuis een testesbioptsie gehad  om te kijken als daar wat zat en  gelukkig was dat zo  toen  zijn we doorgestuurd naar  Rotterdam en daar hebben ze Tese uitgevoerd en vrij diep uit de bal wat weggehaald, het is hem 100% meegevallen, natuurlijk is het gevoelig en het was ook opgezet, maar we hebben toen een paar keer per dag eventjes een koudcompres tussen beide onderbroeken gelegd en de zwelling was zo afgezakt.. (2 onderbroeken over elkaar moest toen voor de stevigheid en dat het minder pijnlijk zou zijn) En in Rotterdam deden ze nog geen icsi+tese dus toen zijn we naar nijmegen gegaan voor de behandeling.. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.. Ondergaat jou man/vriend ook tese of pesa of mesa??
Ik wil jullie in ieder geval heel veel succes wensen!! En hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is!

Groetjes Sharon

Ik heb geen idee wat hij moet ondergaan wel weet ik dat er een incisie word gemaakt en dat ze gaan proberen het uit zijl bal te halen

Hoe is het verder me jou gegaan hormonen spuiten zeker?
Ze vertellen zoveel op zo'n dag en dan gaat toch al alles aan je voorbij.

Hoop dat het bij jou goed gaat

knuf

Hoi,

Je krijgt op zo'n dag van alles te horen, en het meeste vergeet je... Maar voor je aan de behandeling begint, krijg je eerst uitleg en spuitinstructies..
Je gaat bij Icsi of ivf idd eerst aan de hormonen, ik moest toen decapeptyl spuiten en later puregon erbij en steeds voor controles naar het ziekenhuis hoe de eitjes groeiden.. Bij ons is het de eerste poging gelukt en ben nu 22 weken zwanger.
Ondanks dat het bij ons als zover is kon ik het niet laten om op je berichtje te reageren omdat wij het ook mee hebben gemaakt en weet hoe moeilijk het allemaal  is, en wil jullie heel veel succes wensen.. Waar word je man geholpen?

Groetjes Sharon

Ha sharon,

Wat super gaaf zeg dat het bij jullie zo snel raak was gefeliciteerd
en bedankt voor je belangstelling vind ik echt tof

Je moet nu zeker ook wel veel voor controle komen of valt dat wel mee.

De artsen hebben tegen ons gezegd dat wij 80% kans hebben dat het goed gaat
Wij gaan in Utrecht naar het umc.

x m

Hoi,

Ik sta nu onder een gyn. in het streekziekenhuis bij ons in de buurt, dat hadden ze liever omdat icsi+tese nog vrij nieuw is in nederland.. Ik vond dat geen probleem, ik ga eigenlijk net zo vaak dan als je "gewoon" zwanger zou raken..
Zie je er tegen alles op?

Groetjes Sharon

Ha Sharon,

Ja ik zie er best tegenop ook omdat ik gastouder ben en dus niet constant in het ziekenhuis kan zijn maar je hoeft toch alleen naar de gynocoloog?
Controleert zei ook of je goed spuit enzo?
Ik voel me echt een groentje op deze manier baal er van dat het zo moet gaan.
Maar dat zullen meedere met mij ook doen.
Ben sinds eergister weer ongi terwijl we allebei het gevoel hadden dat het deze maand goed zou komen nou mooi niet dus balen heb er goed de pe in.

Maar ja niet te lang getreurd bij sommige gevallen kan er helemaal niks aan gedaan worden het is alleen jammer dat als je die verhalen dan hoort en ziet op tv daar gaat het altijd zo makkelijk neem nu die briget weer ze heeft alles al en floep ze is nog zwanger ook en moet je opletten over een tijdje zijn ze weer uitelkaar en is het kindje er weer de dupe van.

sorry moest ff stom afblazen.

Fijne dag

Hoi Hoi,

Voor wij met icsi begonnen  hadden we eerst een introductiemiddag, waar we een rondleiding kregen en later uitleg over de medicijnen en spuitinstructies..

Toen ik een paar weken later (na de introductiemiddag) ongesteld werd kon ik mij aanmelden, toen kreeg ik recepten toegestuurd en mocht ik 21 dagen later beginnen met decapeptyl spuiten, nadat ik 2 weken met decapeptyl heb gespoten moest ik voor het eerst voor controle om te kijken hoeveel eiblaasjes er zaten en als het baarmoederslijm dik genoeg was, dat was zo en toen mocht ik er puregon bij spuiten en nadat ik dat er bij had 8 dagen later weer voor controle om te kijken hoeveel eitjes er groeide en als ze al groot genoeg waren, helaas waren ze bij mij nog niet groot genoeg, dus moest ik om de dag er naar toe, gelukkig ben ik eigen baas en kon ik mijn eigen tijd indelen  (was soms ook wel vervelend om je klanten te moeten verzetten maar goed) En ik moest 1,5 tot 2 uur rijden voor ik in het ziekenhuis was, dus vooral de reistijd nam heel veel tijd in beslag.. En je bent maar ong. 5 a 10 min binnen bij de controle.. Maar goed dit kan per ziekenhuis verschillen hoe ze werken..

Balen is dat dan als je steeds weer ongesteld word, ik had ook net voor we met icsi begonnen dat ik 3 dagen overtijd was, toen hadden wij ook zoiets van zal het dan toch nog zo gelukt zijn , vooral omdat ik altijd op tijd ongesteld was..

Probeer er niet tegenop te zien, en positief proberen te blijven, hoe moeilijk dat soms ook is...
En snap ook heel goed hoe je denkt over de kwestie Bridget! En vaak zijn die zo weer uit elkaar!

Hoop dat je hier wat aan hebt, en blaas maar lekker stoom af en als je vragen hebt stel ze maar!!

Groetjes Sharon

Terug
Bovenaan