ID-kaart

Wij gaan een paar keer per jaar naar vrienden in Belgie op bezoek (vanuit Friesland ppff). Nu zit ik te dubben of ik voor Vera dan ook een ID-kaart moet aanschaffen. Controle bij de grens is er nooit. Maar als ze ziek wordt, zou je dan in het ziekenhuis bijvoorbeeld een ID-kaart moeten laten zien voordat ze geholpen kan worden? Wat doen jullie? Zelf hebben we ook een ID-kaart, dus bijschrijven op het paspoort kan niet.

Ik heb er voor Laura nog geen een en ik ben och al verschillende keren de grens over gegaan. Ik vind het nu nog te veel gedoe om een goede pasfoto te laten maken. Bovendien moet ik hem bij de Nederlandse ambassade of het consulaat aanvragen. Ik regel het voorlopig nog wel zo. Bovendien is zo'n ding 5 jaar geldig. Ik zie mezelf al bij een controle proberen duidelijk te maken dat die donkerharige, blauwogige baby toch echt mijn (bijv.) lichtblonde groenogige dochter is!

Wij hebben ook een I-D kaart. Wij wonen aan de belgische grens dus komen we geregeld in belgie. Werk gewoon goed alleen heb ik rond de 5 weken pasfoto`s laten maken en dat was echt ellende!! Hij krijste de hele winkel bij elkaar,ik heb 4 mensen voor laten gaan om hem te kalmeren,op de grond gelegd,op mijn schoot en maar brullen.
Nou,maak dan maar eens een foto met open ogen en gesloten mond. Toen hij èèn seconde stil was heeft ze net op het goede moment geknipt alleen uit een verkeerde hoek,het is nu net Billy Turf,hij heeft wel 3 onderkinnen terwijl hij er normaal maar 1 heeft haha. Maar goed hij lijkt over 5 jaar toch niet meer op deze foto!
Succes iig!!     Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan