id-paspoort nodig?

Holla mischien jullie hebben ervering mee.
Wij gaan volgende week maandag naar bruggen voor een weken,nu hoor ik van een kennis dat id kaart of pasport is handig om te mee nemen voor mijn Juliaan.
wat dan als ik niet heb?
ik kan aanvragen natuurlijk maar dan reed ik niet meer moet 5 werkdagen zijn om te ophalen pufff.
Papa is een Nederlander maar hij is soms niet bij met ze hoof jajja mama moet alles weten hè! en ik ben pas 5 jaar hier pufff.
Dus is dat echt nodig?
is toch binnen de EU

Ja in belgie is het voor iedereen (ook toeristen)verplicht zich te kunnen legitimeren.
Maar heb jij of je man een paspoort?
Bij schrijven duurt volgens mij geen 5 werkdagen......
Moet je wel allebei bij zijn en niet alle gemeentes doen het nog omdat het per 1 - 1 - 2012 afgeschaft word.
Sucses ermee

Liefs Louise

Officieel heb je er 1 nodig, maar idd de grenzen zijn open en dus is de kans heel erg klein dat je moet legitimeren, bijschrijven duurd volgens mij net zolang en buiten dat is het wel erg duur aangezien het idd volgend jaar wordt afgeschaft!
Ik zou in jou geval gewoon zonder gaan en binnekort pasfoto´s laten maken en een paspoort aanvragen, wij moeten dat ook nog doen, ze kan nu haar hoofd lang stilhouden dus wil ook snel gaan mt haar!

ik zou wel een id aanvragen duurt een 5 werkdagen hier in enschede kost een idpas 9,50 (exclusief pasfoto) en bijschrijven bijna 22 euro

vrijdag kan ik zijn pas ophalen btw partner moet mee met aanvragen
En je kunt een spoed laten doen tegen extra korsten

Nao bedankt.

Ik zal gewoon zonder id of paspoort gaan.Ik neem de brief van de gemente dat Juliaan is geregistreerd mocht zijn dat iets moet laten zien.
Maar in iedergeval weet ik nu dat niet erg is :)
Papa moet meer wakker woorden vind ik jajajjaj.
Danks!

@dromertje toch maar wel een eigen id aangevraagd? Je hebt groot gelijk hoor als het voordeliger is. En het voordeel is dat je gelijk pasfoto's hebt voor opa's en oma's hahahaha. Ik kan morgen dat van Tjerk ophalen. Ow nee dat moet hij zelf gaan doen.

Terug
Bovenaan