id

Hoi meiden,

Ik was laatst met Joël in het ziekenhuis om bloed te prikken en moest daarvoor even een ponsplaatje laten maken.
Nu vroeg die vrouw naar zijn id kaart, die kunnen we pas volgende week ophalen en dat was niet zo'n probleem.
Kon achteraf even een kopie opsturen.

Maar wat ik van haar hoorde was dat het nu dus ook bij die kleintjes verplicht is dat ze zich moeten kunnen legitimeren bij bijv ziekenhuizen, instellingen e.d.
anders worden ze niet geholpen.
Dacht laatst te lezen bij een ander topic dat niet alle moeders nog een id hadden voor hun kindje.
Bij deze dus de tip om er wel eentje te laten maken want voor hetzelfde geld zit je ermee als je ergens met je kleintje heen moet.

Liefs Marina

Wat vreemd, mijn dochtertje is bij verschillende ziekenhuizen geweest, moest bij eentje maar een ponskaartje laten maken en bij beidde ziekenhuizen was het laten zien van haar pasjes vd ziektekostenverzekering voldoende. Ook bij fysio hebben ze nooit naar een id kaart gevraagt.

Hier in het ziekenhuis had ik ook geen id nodig. Wel zijn BSN-nummer. Maar heb nog nooit een id hoeven te laten zien. Nu heb ik hem wel, en dat was maar goed ook van de zomer. Kregen controle aan de grens. Ik vind het wel makkelijk om hem toch te hebben

hier ook al een id+paspoort, dus dat zit wel snor..
Wel stom hoor dat dat moet, zeker aangezien het dan tegelijk in gaat met de verhoging van de id prijs ;-(

haha leer mij den Haag kennen, die prijsverhoging zal er wel gekomen zijn omdat iedereen verplicht is nu om het aan te vragen en ze dus geld kunnen vangen.

Terug
Bovenaan