ideën om een kamertje in te richten

A

Anoniem

Guest
ik zit enorm na te denken hoe ik het kamertje van de kleine aan zal kleden.
we weten nog niet wat het word, maar zouden dit wel willen weten. (hiervoor zijn we nog te vroeg)
hebben jullie nog leuke ideeen?
neutraal of passend bij een geslacht.
ik hoor graag van jullie

groetjes Gerjanne

Hoi Gerjanne

Wij doen neutraal omdat ik zelf van beige en creme hou en ons hele huis ook zo ingericht is.
Wij weten ook nog niet wat het word ben pas 10.3 weken zwanger.
We willen wel met de 20 weken echo weten wat het word voor de kleertjes.

Liefs Amanda

Hai,

Moeilijk he! Ik had allerlei leuke ideetjes en kon maar niet kiezen. Ik weet het geslacht en dat maakt het wel veel makkelijker hoor.
Ik vind bv een wandje Kermit de kikker/limegroen erg grappig. Ander wandje met een behangetje waar dit kleurtje in terug komt. Groene mandjes en de rest neutraal. Wij hebben een houten vloer en een wit kamertje. De kleuraccenten zijn ook heel neutraal doordat we het bij 1 kleur houden.
Combi met hip behangetje en 1 effen wand is zowiezo leuk vind ik. Ik ben dus echt niet van de winnie de pooh of andere disney figuren. Ik heb bv de knuffels allemaal van Happy Horse en dan de schapen. Lekker neutraal. In de box heb ik wel allerlei gekleurde beesten omdat er in de box gespeeld wordt en het dan best wat kleuriger mag.

Je kan eens boeken gaan bekijken. Bv de gids van Prenatal geeft hele leuke ideetjes. Sites afstruinen helpt ook! Die van babymax is leuk.
De enige tip die ik je wil geven is dat je niet teveel verschillende dingen bij elkaar moet willen combineren. Dat wordt onrustig. Kleur kan maar dan wel met een rustige kleur gecombineerd. Maargoed smaken verschillen he!

gr.Ing

Hoi,
We weten niet wat het gaat worden zeg maar, en hebben daarom voor lime groen en wit gekozen. Een houten wit geverfde lambrizering rondom, en een groen wandje. Groene accesoires ook, en verder whitewash/grenen meubeltjes die we nog hebben van de oudste twee.
Vind het wel ok, en als de kleine er is kiezen we evt nog een kleur erbij..
Wil alleen nog een mooie mobiel voor boven het bedje, en iets voor aan de muur ook. en niet te vergeten een schemerlampje, voor de nachtelijke verschoningen.hahah
Groet R, ruim 32 weken nu..

Wij hebben ons kamertje "oud-hollands" ingericht. Met veel rood-wit-blauw. En van die ouderwetse assecoirces; klompjes, rood boerenruitje etc.
Kan voor beide dachten we zo......hoewel wij weten dat we een dochter krijgen.

Succes!

hallo,nou mijn antwoord is bijna standaard maar wij weten ook nog niet wat er komen gaat ben over 8 weken uitgerekend en ben dus klaar alles is wit en heb de details aangepast met limoen denk dan aan dekentje,aankleedkussen,knuffels van tiamo,en mobieltje,zelfs de eerste kleertjes! als ik het dan zat ben kan ik het makkelijk veranderen en roze of blauw kan de eerste 18 jaar nog, succes uit haarlem

Hoi,

Tja dat is altijd lastig he. Maar kijk eens rond in de babyzaken, daar staan de kamertjes allemaal opgesteld en ook leuke ideetjes moet ik zeggen. Bij prenatal staat een kamertje met een boom uit behang erg leuk. Maar houd het inderdaad in een bepaalde kleur zoals Inge zei. Teveel verschillende dingetjes is ook niet goed. Ook staat er bij prenatal eentje met een oranje muur en in het wit nijntje geschilderd. Ik hou persoonlijk ook niet van die themakamers maar dit was wel grappig.

Wij krijgen een wit kamertje met oranje accessoires. Hier komt dan nog roze of aquablauw bij. Wij weten wat het wordt maar niemand anders. Ik ga een oranje huis op de muur schilderen waar het bedje tegenaan komt te staan. Heb ik uit het boek
100 zelfmaakideeen van VT-wonen. Was er meteen verliefd op. Ook kun je eens kijken bij het tijdschrift ariadneathome. die hebben een speciale kindereditie. Daar staan ook altijd leuke ideetjes in.

Veel succes.

Liefs
Nicole

Terug
Bovenaan