idee kerstdiner?

A

Anoniem

Guest
Ladies,

Hellup!
Voor het eerst sinds lange tijd zijn we 2e kerstdag thuis! Dus dat wordt een kerstdiner in elkaar flansen! Heeft er iemand ideetjes???. Heb ff geen inspiratie!

Lisenka mv Tessa

Ik had gister de AH folder thuis gekregen en daar stonden zulke lekkere dingetjes in. Dus gister eerst maar even naar de AH heen gegaan en hebben aardappelkerstboompjes gehaald en voor de gourmet ook maar even themavlees gehaald. Dus misschien kun je bij AH ideen opdoen.

Jolanda

Wij zijn op 1e kerstdag thuis en zijn in totaal met 10 volwassenen en 6 kinderen en ik heb een hekel aan koken haha. Heb nu schalen besteld bij een catering bedrijf met oa salade, gevuld ei, tonijn etc en stokbrood en kruidenboter. Verder gaan we zelf frietjes en shoarma opbakken en nog een kant en klaar soepie. Ik wil niet 2 uur in de keuken staan en we moeten beide veel werken nu. Kerst gaat om gezelligheid!!

grz
Marielle

Hoi

Wij hebben tweede kerstdag visite van mijn zus met ook drie kinderen en mijn moeder.
We gaan gourmetten. Niet origineel maar de kinderen vinden het geweldig spannend en leuk om in die pannetjes te rommelen. Ik vind het prettig dat ik dat 's morgens allemaal al "bakklaar" kan snijden, zodat ik 's avonds ook gezellig zit en niet alleen in de keuken sta.

Het voorafje wordt meloen met ham.
Voor het toetje heb ik ijs kerstboompjes gekocht met een chocolade laagje erover.
Hierbij doe ik soesjes en vers fruit.

Eerste kerstdag zijn we met ons eigen gezinnetje. Vinden we wel prettig, maar 1 dag heel druk.
Dan eten we varkenshaasje met stroganoff saus...gebakken aardappeltjes...stoofpeertjes...sla....en de jongens willen kippenpootjes  nou, dan
krijgen ze dat hoor.

dus...dat wordt ons kerstdiner....

maar ook ik blijf het moeilijk vinden hoor.
Je wilt eigenlijk iets origineels...maar met kinderen vind ik het eigenlijk belangrijker dat ze het leuk en lekker vinden. Ingewikkelde dingen hoef ik echt niet mee aan te komen.

maar SUCCES
Pascal

hier wordt het ook gourmetten,ik vindt het altijd wel gezellig.
mijn ouders komen eerste kerstdag en we hebben een schaal besteld met allerlei vlees van een goede slager.
verder slaatje,stokbrood,salade enz enz erbij.
na de tijd een ijsstam en een luxe pudding.
Mijn ouders komen het eerste jaar hier eens,ik vindt het goed zo want ik ben helemaal geen koker.......
* in de bladen van appie en anderen supermarkten staan veel ideeen.
succes.gr piewie

Stamppot boerenkool!! Geen grapje hoor! Wat is er nou lekkerder met dit weer dan boerenkool met worst en een spekje?!!

Misschien kan www.webchef.nl je van meer ideeen voorzien...

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi hoi

Wij gaan eigenlijk redelijk luxe dineren...heerlijk!
Voor:
Geitenkaas-lolly's
Zalmpakketjes met avocado
Pompernickel
Tapas 2 soorten
Witofhapje met garnalen

Hoofd:
Zalm
Pommes duchesses/Rostikoeken
Groenten (weten we nog niet)

Na:
Kerstengeltjes AH
Mascarpone hapje met koek en fruit en slagroom
Chocoladeudding
Kletskoppen met ijs

En 2e kerstdag wordt er (helaas, want Stef vindt er niks aan, maar mijn schoonouders willen het perse) ge-gourmet....

Succes!
Liefs Annet

Terug
Bovenaan