idee voor in de tuin, als geboorte-aankondiging

Hoi hoi!

Vraagje, wat gaan jullie doen als de kleine is geboren voor in de tuin? Of voor het raam? Ik wil iets aparts en anders maar ik weet niet wat, iemand een idee? Ik heb al een 'originele' slinger met ; hoera het is een meisje....
Maar wie heeft een echt leuk en origineel idee???

Gr. mickey (33 wk)

Hoi hoi, je hebt wel sites, zoals
www.geboortebord.nl
Daar kan je verschillende borden huren of n ooievaar die tegen t raam aan vliegt. Wel leuk en origineel hoor! Alleen je moet t bord wel zelf ophalen en dat was ergens in Limburg, dus dat ging voor ons niet meer op.. veel te ver! Maar als je op google geboortebord intoetst, krijg je heel veel keuzemogelijkheden. Bij ons hadden mensen in de straat een groot Winnie de Pooh bord in de tuin staan en die mogen we lenen. En verder heb ik voor het raam (ipv zo'n hoera een dochter slinger) zelf een slinger gemaakt in de kleuren van de babykamer, wat in ons geval fuchsia-rood-oranje is, dus lekker knallend. Rondjes in elkaar, kleuren om en om en in het midden de naam van de kleine. Wat in ons geval ook 6 letters heeft, dus qua kleuren komt t precies uit. Hoop dat je er wat aan hebt! Liefs

Je hebt van die ooievaarknuffels, van die hele grote (hebben ze in ieder geval bij baby-planet en de grotere prenatals). Die hadden wij voor het raam gehangen en dan hebebn we er een pok in draagdoek bijgehangen. Het is net alsof hij 'm in zijn bek heeft. gewoon binnen (het vieze weer kan er voor zorgen dat opblaas ooievaars niet mooi blijven staan, balonnen zien er na een uur al niet meer uit etc.).

Daarna heb je een leuke knuffel om bij je kindje in de kamer te zetten, en je kan 'm ook weer hergebruiken bij een volgend kindje.

Bij ons reageerde iedereen heel enthousiast en ik had ze bij ons in de buurt nog niet zien hangen.

miep

Hoi Mickey,

Op www.designables.nl vind je hele leuke geboorteborden voor aan het raam aan de buitenkant. Net als een makelaarsbord alleen dan voor geboorte.

Ik ga er zeker een kopen en niet zo een suffe ooievaar (sorry voor degene die dit wel leuk vinden)

Groetjes,
Rosanne 35 wk

hoi hoi

bij de geboorte van mijn zoontje hadden me moeder en me zus een hele leuke slinger gemaakt van luiers (van de kruitvat kunnen goed tegen water) en dan op iedere luier een letter en zo hoera een jongen gemaakt...

en daarbij hadden ze van papier een grote luier taart gemaakt met zijn naam erop...
erg leuk allemaal maar voor nu weet ik het nog niet dat doen ook me moeder en zus weer...

groetjes diana

Het leukste wat ik ooit gezien heb waren muizen, gemaakt van ballonen met papiermache, die vanaf het dak kwamen gekropen naar een enorme aangegeten  beschuit met muisjes in de tuin. ( op de beschuit stond in het midden de naam)
helemaal super en enorm origineel vond ik.

Hallo dames,

Ik weet niet of jullie en beetje creatief en handig zijn maar anders kan je een bord zelf maken, daar ben ik nu ook mee bezig.
Ik heb een plaatje gezocht van internet, heb daaroverheen vakjes gemaakt van 1 bij 1. Heb een grote houten plaat gekocht en daarop weer grotere vakjes getekend, daarna kan je het plaatje natekenen, het wordt dan een grote afbeelding. M'n vriend heeft hem nu uitgezaagd en ik ga hem nu schilderen.
Het is wel een beetje werk maar dan heb je ook wat, haha.

Groetjes, Patricia

quote: mick02 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-11-2006 15:41:42'));

Hoi hoi!

Vraagje, wat gaan jullie doen als de kleine is geboren voor in de tuin? Of voor het raam? Ik wil iets aparts en anders maar ik weet niet wat, iemand een idee? Ik heb al een 'originele' slinger met ; hoera het is een meisje....
Maar wie heeft een echt leuk en origineel idee???

Gr. mickey (33 wk)

hai ik vond een ooievaar die zogenaamd half door de ruit gevlogen is wel heel gaaf! dat je alleen zn kont ziet en dan van die scherven eromheen vant gebroken glas.. dan is een ooievaar nog wel leuk!
groetjes ik

Terug
Bovenaan