Idee wat we kunnen proberen?

<p>Hello!</p><p>Onze zoon is iets meer dan een maand oud. We zijn een beetje zoekende naar wat werkt met slapen. Hij is best wel onrustig, wat het inslapen niet echt bevorderde. Nu sinds deze week gestart met inbakeren en dat heeft effect! Hij slaapt daarmee echt goed.</p><p>Het enige ding is dat, wanneer hij is ingebakerd in een swaddle, het ook nog nodig is een dekentje / lakentje eroverheen te doen (anders is het te fris). Hij wurmt alleen zo erg tijdens zijn slaap of als hij even wakker is dat hij telkens onder zijn dekentje / lakentje belandt en dat is natuurlijk heel gevaarlijk. Inbakeren zoals we nu doen lijkt dus niet echt de uitkomst.</p><p>We hebben ook een puckababy, zodat hij geen dekentje meer nodig heeft, maar in dat ding is hij ontzettend onrustig en slaapt hij echt niet goed (in ieder geval veeeel korter dan ingebakerd). Ik probeer dit nu sinds gisteravond, zou het wennen zijn of is dit gewoon niet vergelijkbaar met de geborgenheid die ingebakerd zijn geeft?</p><p>Daarnaast kan de pacco niet, omdat het een stuitkindje is en het niet mag vanwege zijn heupen. Ik weet nu alleen echt niet meer wat ik kan proberen. Het was zo fijn hem de afgelopen dagen goed te zien slapen - ook zo fijn voor ons maar ook voor hem! Alleen wil natuurlijk niet het risico lopen dat hij met z'n hoofd onder de dekentjes komt. Ik vraag me af hoe andere ouders dit doen.</p>

Maak je het bedje kort op? Dat hij met z'n voetjes tegen het bed aan ligt. En dan het dekentje tot z'n oksels. Dan zou het volgens mij niet meer mogelijk moeten zijn dat hij eronder komt. 

Wat anneeva zegt inderdaad. Bedje kort opmaken en goed strak instoppen. Het lakentje en dekentje dwars op het matrasje helpt, dan kan je het goed instoppen.
Ik deed mijn zoontje ingebakerd, onder lakentje+dekentje tot net niet over zijn schouders en dan met zijn voetjes twee vingers van de onderkant van het bedje af. 

Onze zoon heeft ook een tijd ingebakerd gelegen (wel in de pacco) maar ook dekens waren nodig, dus aan 1 kant maakte ik aan de onderkant van het matras de deken en laken vast met veiligheidsspelden en aan de andere kant hield ik veel deken over om hem goed en strak te kunnen instoppen, van te voren eerst wel ff goed ‘meten’ met kort opmaken waat ik het moest vastmaken maar werkte perfect!

Hier ook een stuitkindje die gewoon is ingebakerd met de pacco. 
De puckababy werkte hier voor geen meter. 
In de pacco hebben de kinderen als nog genoeg ruimte om hun benen in kikkerstand te doen en dan is het goed heb ik mij laten vertellen door artsen, ook voor stuitkinderen 

Hoi 
Ik zou je zoon inbakeren en dan het bedje lager opdekken zodat hij er niet onder kan komen en dan eventueel iets warmer aankleden als hij zo niet tot zn schouders onder het dekentje ligt (vest of trui aan)

Terug
Bovenaan