ideeen over het bevallen...

Hoi meide,

Het is nog best ver weg, maar hebben jullie al ideeen over waar en hoe jullie willen bevallen?

Ik zat laatst te lezen over een waterbevalling (in zo een bad thuis).
Na een ziekenhuis en een thuisbevalling leek dit mij een mooie ervaring en ook het idee van een paar weken een bad in huis hebben lijkt me wel wat!
Het warme water schijnt ook nog eens pijnstillend te werken en de overgang vanuit de baarmoeder naar de wereld lijkt mij geleidelijker voor de baby bij zo een waterbevalling.
Alleen jammer dat zo een bad huren 200+ euro kost... En dat kan ik opzich ook wel voor de beeb gebruiken...

Liefs,

oja ik zeker wel haha.
de eeste moest ik nog ff kijken want wist niet echt wat je zou over komen maar hij is in 4 uur geboren vanaf de eerste wee.
de 2de wou ik een badbevalling heb ik ook gebrobeerd maar omdat ik al eens was bevallen kan ik geen echt kracht zetten dus ben ik toch maar op bed gaan liggen en hij was er vanaf de eerste wee 2 half uur over gedaan.
nu zwanger van onze 3de nu wil ik weer gewoon op bed bevallen en het kindje zelf opvangen.

ik ben benieuwd hoe lang deze bevalling gaat duren ik moet zeggen misschien zijn ze niet eens op tijd haha.

een badbevalling lijkt me ook wel wat.

de vorige zwangerschap was ingeleid en leidde tot een weeenstorm waardoor ik me geen eens kon bewegen, dus kan me er weinig bij voorstellen hoe het is om verschillende houingen e.a. aan te nemen en hoe ik uberhaupt dan in dat bad terecht kom.

we laten het maar weer op ons af komen...

Heb nog niet hele specifieke wensen maar zou graag thuis bevallen. Denk dat er voor de rest weinig te plannen valt. Ik hoop dat ik de kracht heb om rustig te blijven en naar mijn lichaam te luisteren.

Hier valt er weinig te plannen. Vanwege een nog steeds onbekende infectie bij dee oudste moet ik naar, het ziekenhuis. Wil wel zo lang mogelijk overeind blijven en blijven bewegen. Bij de oudste niet gedaan en ging het ook niet, maar duurde erg lang. Bij de tweede nog naar de Ah geweest, met wat achteraf al weeën waren. Voor mn gevoel ging dat allemaal veel sneller...

Ik had ook het beeld dat ik graag in bad zou willen bevallen. Lijkt mij voor het kindje een natuurlijke overgang en voor mij een natuurlijk pijnstillend middel (bovendien voel ik mij over het algemeen erg thuis in water). Na overleg met de verloskundige zie ik hier toch vanaf.

Mijn verloskundige ondersteunt badbevallingen niet. Dit is met name zo aangezien het zicht heel erg slecht wordt als er wat bloed in het water komt. En deze kans is natuurlijk aanwezig bij een bevalling. Ook geven zij aan dat, mocht ik echt veel bloed verliezen, het lastig is om mij op een plek te krijgen waar ze er beter bij kunnen. Ik heb afgelopen voorjaar veel bloed verloren en na mijn ervaringen kan ik hier wel in meegaan. Wel heeft mijn verloskundige aangegeven dat er niets mis mee is om, tot er voldoende ontsluiting is en het persen kan beginnen, lekker in bad of onder de douche te gaan.

Voorlopig ga ik dus voor een bevalling in het ziekenhuis. Binnenkort ga ik daar eens kijken. Of ik echt in bed wil blijven weet ik niet. Een skippybal of stapel kussens om op te zitten/ op te steunen spreekt mij ook wel aan.

Hoop met name dat ik mij voldoende kan overgeven en vertrouwen kan houden dat de natuur haar werk wel zal doen.

Terug
Bovenaan