ideeen vervanging koemelk vrij taartje 1e verjaardag?

hallo

eind mei word ons zoontje 1 jaar.
nu heeft hij koemelk allergie wat lastig word met taart.
lijkt mij leuk dat ie iets heeft waar die zich op kan uitleven :)
heeft iemand ideeen wat door kan gaan voor een taartje maar dan koemelk vrij?

bedankt alvast
 
Zou je miss zelf een taartje kunnen maken met de flesvoeding die hij zelf krijgt? Ik heb in een receptenboekje een soort appelkruimeltaartje staan. Die wordt dan volgens mij gewoon gemaakt met flesvoeding. Mocht je het recept willen dan lees ik dat nog wel.

Evt bij de hema. Ik weet van mij oppas kindjes dat de taarten daar altijd vandaan kwamen en zij hadden ook koemelkallergie, maar weet het niet helemaal zeker hoor.

En anders eens op de volgende site kijken:
www.babyallergie.nl/recepten

Succes ermee.
 
Misschien sojamelk proberen? Daar is ook slagroom van te krijgen. Ons zoontje is afgelopen zondag 1 geworden. Had een prachtig graaitaartje gemaakt, maar hij houdt niet van vieze handjes hahaha. Dus voor niks gemaakt.
 
Je kunt genoeg taartjes maken zonder koemelk (ipv boter zonnebloemolie gebruiken, je proeft geen verschil), maar het gaat hier natuurlijk om de slagroom gok ik ;-) Die is er uiteraard ook in de soja variant (al weet ik niet hoe die smaakt)

Succes!
 
Vraag de bakker eens wat hij allemaal heeft! Hebben wij toen ook gedaan en is prima bevallen! Hij heeft er gewoon een 1 persoons taartje van gemaakt voor onze dochter!
 
hallo

bedankt voor de reacties
van soja gaat ons menneke over zijn nek.
dus dat is geen optie kan rond vragen bij de bakker
en droogje85
ik hou me altijd aanbevolen voor het recept alvast bedankt

groetjes
 
Hieronder het recept voor het appel-kruimeltaartje. Er wordt boter in gebruikt, weet niet of je daar een vervanging voor kan vinden in de vorm van soja boter ofzo...
Je hebt nodig:
- 275 gram zelfrijzend bakmeel
- 100 gram boter of margarine
- 50 gram lichtbruine basterdsuiker
- 700 gram appels, gewassen, geschild, uitgeboord en in stukjes

Oven voorverwarmen op 200 C. Ovenschaal van 20 of 30 cm doorsnee invetten.

Meng de boter en de bloem tot het mengsel op broodkruim lijkt. Roer de bruine suiker erdoor.

Leg een laagje appel in de ovenschaal. Schep het kruimelmengsel over de appel en bak het in 20-25 min tot het kruimelmengsel goudbruin is en de stukjes appel zacht. Je kan het taartje warm of koud eten.

De stukjes appel kan je zo fijn maken als je wilt voor je zoontje.

Succes ermee als je dit gaat maken.

 
Terug
Bovenaan