Ideeen voor recepten?

Hallo, mijn mannetje is nu de magische grens van 6 maanden over... en nu wordt er gezegd dat hij met de pot mee mag eten... dus ik dacht nu wordt het alleen nog makkelijker... niet dus!

Als ik in mijn eigen kookschrift kijk, dan kook ik met aardig wat kruiden, knoflook, ui, pesto, bouillon, sojasauzen, noten en fruit (dat laatste mag hij dan i.i.g. wel gelukkig). Ook zit er regelmatig creme fraiche, of (witte) kaas in. Maar hoe zit dat nou? En hebben jullie leuke, lekkere ideeen? Ik heb al op verschillende sites gekeken, maar kom nog niet echt verder. Ik zit al stuk in de 1ste week, weet echt niet wat ik moet gaan koken!

Ik dacht dat ik altijd vrij gezond kookte, maar merk nu dat in heel mijn kookschrift misschien 4 recepten zijn die mogelijk misschien kunnen, maar in 1 zit al 2 el mosterd, in 1 zit zuurkool (weet niet of hij dat mag), in 1 zit een berg kokosmelk in (en is ook soep met pitabroodje, weet niet of dat kan... en met munt), en een broodsalade (maar dat is meer een bijgerecht en zit ook weer citroensap in en volgens mij ook weer munt). In alle andere recepten zit dus altijd wel iets van zoutmakers, zoals bouillonblokje, pesto, sojasaus. Maar ook zongedroogde tomaatjes, olijven, spekjes. Deze laatste kan ik er uiteraard uit laten voor Bouke. Dit is dan soms wel juist de smaakmaker. Of bijv creme fraiche in, maar ook wel ricotta, mozzarella, brie. Of stoofpotjes met wat alcohol. Voor mij is het niet duidelijk of hij dit mag, als ik ernaar ga zoeken op internet vind ik niks i.i.g.. Dan denk ik zelf, dat alle rare kazen voorlopig niet kunnen/mogen, hooguit misschien de oerhollandse jonge kaas, en dat ook alcohol niet zo'n goed idee is totdat hij minimaal 6 jaar is ofzo? En als ik dan naar mijn simpele Hollandse gerechten ga, dan zit er altijd nitraatrijke producten in... dus HELP!!!



Ik zoek lekkere recepten die ik makkelijk kan ombouwen naar baby of naar ons. Ik vind het moeilijk om iedere dag oerhollands te gaan eten. Mijn creativiteit hierin is ook zo snel op van wat hij dan mag hebben (broccoli met een gebakken aardappel, bloemkool met een papje, spruitjes met aardappelpuree.... gaap). Eeuwig dankbaar en gegroet :)
 
Terug
Bovenaan