Ideen eerste verjaardag

Versier het hele huis met ballonnen en slingers, koop kaarsjes voor op
de taart... Maak hem 's ochtends wakker en geef hem jullie kado in bed
(uiteraard wel foto's maken). Ik heb nu geweldige foto's van mijn
dochter die het papier van haar loopauto afscheurt. Ze vond het
helemaal geweldig. Voor de rest, het is natuurlijk heerlijk weer,
lekker veel in de tuin of op het balkon doen, en gewoon de dag over je
heen laten komen. Op de een of andere manier is het toch een stuk
drukker dan je eigen verjaardag! Haha!
 
Mijn zoontje vond op zijn verjaardag de ballonnen en slingers helemaal fantastisch.
Ik denk verder  dat het een goed idee is om te kijken naar wanneer je kindje meestal goed uitgerust is en te zorgen dat je het bezoek op dat moment uitnodigd en niet tijdens het normale slaapuurtje.
Probeer je kindje ook een beetje 'uit de handen' van het bezoek te houden: iedereen wil natuurlijk gelijk zijn cadeautje geven, maar al die drukte kan wat veel zijn voor zo'n kleintje. En een huilende jarige is een aardige domper op de feestpret. Ik zat samen met mijn zoontje op de grond en één voor één pakten we samen de cadeautjes uit.

Zorg ook dat het feestje niet te lang duurt, want dat is ook te vermoeiend voor een één-jarige.

Veel plezier!
 
hoi,

Mijn dochtertje wordt volgende maand 1 jaar en mijn man en ik zijn van plan om een grote verjaardagstaart te laten maken van een mooie foto.
Ik ga het huis versieren met foto's van haar geboorte tot nu en natuurlijk veel balonnen en slingers.
Wij gaan er een groot feest van maken.

Groetjes een trotse moeder
 
Hoi,

Ja moeilijk is dat he? Mijn zoontje is ook binnekort 1 en ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. We hebben namelijk ook nog eens een grote familie. Dus het wordt sowieso druk.

Ik lees graag mee.
 
Hoi,
Onze zoon werd vorig jaar september 1 jaar. Als ik dit zo opschrijf lijkt het enorm lang geleden, maar in mijn herinnering nog maar zo kort. Wat gaat het toch allemaal zo snel
We hebben de "standaard-verjaardags-kliek" uitgenodigd. Meestal zijn dat ongeveer 20 personen. Voor de uitnodiging hebben we een digitaal kaartje gemaakt met een foto-collage en daarbij de uitnodiging. Hierbij hebben we vermeld dat onze zoon tussen de middag nog zijn slaapje heeft en dat men vanaf 10.30 uur welkom is.  Verder heb ik het vrij gelaten. De eerste mensen stonden ook rond die tijd op de stoep.
Natuurlijk een grote taart met naam erop. En een kaarsje in de vorm van de 1. Alleen maar zo'n klein kaarsje vond ik een beetje ieniemienie. Beneden in de woonkamer hebben we met z'n 3-en het kado uitgepakt. Hij kreeg een houten loop-bak-fiets. Lastig om in te pakken en daarom had ik er een laken overheen gedaan. In de kamer slingers, balonnen en een foto-collage aan de muur van 0 tot 1 jaar. Van elke maand in zijn leventje had ik een foto geselecteerd.
Mensen vroegen naar eventuele wensen voor onze zoon, Maar ik vond eigenlijk dat ze daar hun eigen inspiratie voor moesten aanboren. Een kind die 1 jaar wordt en dan "al" een verjaardagslijstje? Nee, niet bij ons tenminste. Ik heb wel verteld wat we zoal hebben en wat we leuk vinden zoals bijvoorbeeld houten speelgoed, puzzels, autootje, boekjes, blokken etc. Dit is ook helemaal goed gekomen.

Een hele fijne verjaadag!

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Hier in het dorp is het een traditie om je kindje op de eerste verjaardag een eigen, kleine, taart te geven. Die taart mag dan lekker met de handjes opgegeten worden. Mijn nichtje was er een beetje vies van, maar ik heb ook kinderen er met handen en gezicht in zien duiken. Het levert hele leuke foto's op.
Misschien een idee voor jullie?
Ik heb nog een vraag. Mijn dochter is op een dinsdag jarig en veel familie moet dan gewoon werken. Hebben jullie het gevierd op de dag zelf of op een andere dag?

Groetjes
 
Hallo,

Bedankt voor de reactie's!!
Onze zoon is maandag jarig, maar vieren het zondag.
Op dit moment vinden we dat fijner. Je kunt de dag in 2 delen. 's middags een dutje en dan kan ie er weer tegen aan.


Gr.
 
Terug
Bovenaan