Ideetjes over hoe je laat weten dat je zwanger bent

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!
Ik ben in   verwachting van ons 3e kindje en ben daar zielsgelukkig mee! Ik kan het wel van de daken schreeuwen, maar zoals zovelen wachten we eerst de termijnecho af, nog 2 1/2 week te gaan... Toch lig ik nu al af en toe wakker van het idee dat ik het straks aan mensen moet gaan vertellen, die al lange, lange tijd proberen in verwachting te raken en waarbij het dus niet lukt. Bij ons is het 3x heel snel gegaan. Heeft iemand een idee hoe we dit het meest tactisch kunnen aanpakken?
Alvast bedankt! Francis Anna

Hey Francis Anna,

Wat leuk dat je zwanger bent van de derde! Gefeliciteerd hoor. Ik ben ook zwanger van de derde. Ik geniet er enorm van. Hoever ben je al?

Het vertellen aan mensen die al lang proberen zwanger te worden? Tjee daar heb ik geen ervaring mee. Wij hebben het al vrij vroeg verteld gewoon omdat we er zo blij mee zijn eigenlijk. Enne het tactisch brengen...ik vraag me af of dat mogelijk is eigenlijk. Ik wens je veel wijsheid. Ze zullen hopgelijk toch wel gewoon blij kunnen zijn met jullie nieuws? Je hebt het nu eenmaal niet voor het zeggen in het leven he.

Veel succes en geniet van je zwangerschap.

Liefs Petra

Hallo Francis Anna,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en wat ontzettend lief van je dat je ook denkt aan degenen bij wie zwanger worden niet zo makkelijk gaat.
Helaas gaat het bij ons ook niet voor de wind en hebben we al meerdere malen meegemaakt dat andere stellen wel zwanger zijn. En idd confronteerd dat je iedere keer met je eigen nog niet zwanger zijn.

Maar goed, ik ben ook altijd wel blij hoor voor de mensen bij wie het gelukkig wel lukt, maar soms heb ik het dan ook wel even moeilijk bij weer een nieuwe zwangerschapsaankondiging.

Het feit dat jij hier een berichtje over plaatst laat al wel zien dat jij hier ook begrip voor hebt.

Ik zou het deze stellen persoonlijk vertellen en niet in een groep en ja... als je echt vrienden bent van elkaar dan is het toch samen lachen, samen huilen en maar blijven hopen dat er snel wat te lachen valt voor iedereen!

Veel liefs, Twinkel3

hey hey

bij ons zoontje hebben wij de schoonouders een kadootje gegeven     en daar zaten een paar schoentjes in

vonden ze heel leuk

groetjes soraya

Wij zitten een beetje met hetzelfde probleem....

Bij ons wou het ook niet zo heel makkerlijk (ben nu wel zwanger) Toen vrienden van ons vertelden dat ze zwanger waren aan mijn vriend was ik blij dat ik daar niet bij was want ik was net weer ongi geworden en was heel emo toen mijn vriend het mij vertelde barste ik in tranen uit ik gunde het hun heel erg (ze hebben nl een vreselijk jaar achter de rug en dit is eigenlijk een wonder) maar was ook heel verdrietig. Nu is het bij ons dus gelukt maar moeten we het sraks gaan vertellen aan andere vrienden die ook al een poosje bezig zijn en ik weet dat ze het daar best moeilijk mee hebben....
Dus wat te doen ik denk idd het ze zelf vertellen en ze wel even apart nemen zeg maar tja en tacties maar hoe!!
Groetjes Wen

Bedankt voor jullie reacties. Het moeilijke is natuurlijk dat het heel persoonlijk is en dat het sterk afhangt van de persoon aan wie je het vertelt. Ik weet dat mijn zus (bij wie het niet vanzelf gaat) wel blij voor ons kan zijn. Zij ziet haar verhaal volledig los van ons verhaal. Mijn vriendin (ook moeizaam) heeft van de zomer al verteld dat ze het anderen eigenlijk niet eens meer kan gunnen. Ik begrijp dat maar nu is de vraag: waar doe je voor hen het beste aan. Als ik haar bel, kan ze het bericht op haar eigen manier verwerken, maar kan het afstandelijk overkomen. Als we het persoonlijk vertellen, zien we heel duidelijk hun reactie en is het voor hun moeilijk om hun eventuele teleurstelling te verbergen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk... Francis Anna

Hallo meiden,

Eerder plaatste ik hier al een berichtje waarin ik vertelde dat het bij ons ook niet zo makkelijk gaat om zwanger te worden.

Maar gelukkig mag ik jullie nu melden dat (totaal tegen mijn voorgevoel in) ik wel zwanger blijk te zijn! Zoals het er nu uitziet zal ik begin september uitgerekend zijn.

We zijn dolblij en knijpen in onze handen met zoveel geluk.

Ook voor ons geldt dat we straks voorzichtig zullen zijn met onze zwangerschapsaankondiging, omdat we ook weten dat het voor stellen die al wat langer bezig zijn vaak erg confronterend is.

Veel liefs,

Twinkel3

He Francis Anna,

Gefelciteerd met je zwangerschap meid! Geniet er maar lekker van!
Geweldig dat je zo rekening houdt met mensen waarbij het niet meteen lukt om zwanger te worden. Heb zelf 3 mk achter de rug en ben nu gelukkig wel zwanger. Voor ons was het erg moeilijk steeds te horen te krijgen dat vrienden zwanger waren, maar ik vond het erg prettig dat ze ons dat persoonlijk kwamen vertellen, zonder dat er andere mensen bij waren. Het was niet zo dat ik het andere mensen niet gunde, maar het deed zo'n zeer om te horen dat het anderen wel lukte en bij ons steeds mis ging.
Ik voelde me zelf een keer enorm schuldig toen vrienden vertelden dat ze zwanger waren en ik er niet heel erg blij op reageerde. Maar zij wisten toen niet dat het bij ons misgegaan was. Toen ze dat hoorden snapten ze ook wel waarom wij niet meteen stonden te juichen, maar dat we het hen wel enorm gunden. Ik denk dat dat ook voor je vriendin geldt. Ze zal het jullie heus wel gunnen (ook al zegt ze dat ze het anderen bijna niet meer gunt), maar het zal haar enorm veel pijn doen. Juist daarom is het fijn  als je het haar persoonlijk verteld en niet via de  telefoon of dergelijke. Je weet toch immers dat het bij hen niet zo goed lukt, en als ze teleurgesteld reageren weet je ook waarom. Dat moet je nooit zien als "ze gunnen het ons niet", want dat zullen ze wel doen, alleen de eigen gevoelens van falen etc zullen ook aanwezig zijn en dus is het maar afwachten hoe ze reageren.

veel succes ermee en geniet nog lekker van je zwangerschap!

groetjes,
Dionne
(19w2d zwanger van ons 1e wondertje)

Terug
Bovenaan