Ieder apart zijn we goed, maar samen........

Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen: Cath 36 jaar en sinds april 2006 bezig voor een 1e kindje. Na een jaar zijn we naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar de gyn om te beginnen met de standaard onderzoeken. Hubbie getest, prima in orde. Mijn bloed-onderzoeken en cyclus ook goed. Inwendige echo, follikel van 18 op woensdag, slijmvlies goed dus vrijdag weer terug geweest voor samenlevingstest. Follikel was toen 20, zuurgraad van slijm was net goed maar samenlevingstest was slecht; geen enkele actieve zwemmer te bekennen. Dus gisteren weer verplicht klussen en vandaag nog een poging. Zuurgraad was nu  prima en gyn zag wel een enkele actieve zwemmer maar veel te weinig.
Is er iemand die hiermee ervaring heeft en weet waar dit door zou kunnen komen en wat daar eventueel aan gedaan kan worden?
M'n gyn is deze week op vakantie dus daar kan ik het niet aan vragen.

Hoop dat iemand meer informatie voor me heeft.

Liefs, Cath

hoi Cath,
ik kan je helaas geen informatie geven, maar wil je hier wel welkom heten. Ik ben sinds gister overgestapt naar dit forum. Vorig jaar februari gestopt met de anticonceptie. Maandag gaan we naar de dokter voor een doorverwijzing naar de gyn.
Ik ben erg benieuwd wat er aan jouw 'verhaal' gedaan kan worden.
groet,
Patricia

Hoi Cath,

Ook ik kan je niet helpen met je vragen.... Maar in ieder geval welkom hier! ook ik ben hier net een dagje. We zijn nu ruim een jaar bezig voor ons tweede kindje (de eerste   duurde ook erg lang). Sinds een weekje loop ik bij de gyn en we zijn net begonnen met onderzoeken.

Ik wil je heel veel succes wnesen en hopelijk kan iemand je helpen met   je vragen!

Liefs,

Ginger

Hoi Cath,

Welkom op deze site. Helaas kan ik je niet zeggen wat ze gaan doen maar  wel een heel  voorzichtige inschatting maken.

Als de zaadjes niet door de baarmoederhals komen is de kans op bevruchting erg klein. en zal de gyn wellicht willen beginnen met IUI behandelingen, waarbij het "gewassen"zaad in de baarmoeder wordt gebracht en dus het lastige punt (de hals)  is gepasseerd.(dit kan met of zonder hormonen, is ook per  ZH verschillend)

Maar misschien willen ze de samenlevingstest nog wel herhalen om te kijken of dit eenmalig was of niet.

En wellicht zegt de gyn voor dat je  kan gaan  beginnen met behandelen je een baarmoederfoto (HSG) krijgt om te kijken of bij jou je eileiders open zijn.

Geen idee of jou gyn er zo over denkt dit is echt een voorzichtige inschatting. Ze kunnen je ook nog  voor een half jaar naar huis sturen om het  gewoon nog te blijven proberen. Alles kan!

Heel veel succes.

Groetjes Belle

Hai,

Hier ben ik dus ook bang voor.

Ik ben bijna 35 jaar en sinds januari 2006 'bezig' voor ons eerste kindje. Inmiddels hebben ook wij al de nodige onderzoeken gehad. Zaad van vriend was goed en mijn inwendige echo, HSG onderzoek en bijgehouden cyclussen zijn ook goed. Waarom lukt dan niet!!!!!!

5 juni moet ik weer naar de gynaecoloog en dan hoor ik wat er verder gaat gebeuren. Ik wil dan graag een samenlevingsonderzoek om te kijken of we het inderdaad samen wel goed doen.

Dus ik kan je nu geen antwoord geven maar hoop dat het snel gaat lukken.

Veel liefs
Nataly

quote: nataly reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-05-2007 13:27:48'));

Hai,

Hier ben ik dus ook bang voor.

Ik ben bijna 35 jaar en sinds januari 2006 'bezig' voor ons eerste kindje. Inmiddels hebben ook wij al de nodige onderzoeken gehad. Zaad van vriend was goed en mijn inwendige echo, HSG onderzoek en bijgehouden cyclussen zijn ook goed. Waarom lukt dan niet!!!!!!

5 juni moet ik weer naar de gynaecoloog en dan hoor ik wat er verder gaat gebeuren. Ik wil dan graag een samenlevingsonderzoek om te kijken of we het inderdaad samen wel goed doen.

Dus ik kan je nu geen antwoord geven maar hoop dat het snel gaat lukken.

Veel liefs
Nataly

Hai Nataly,

't is ontzettend balen als het zonder reden niet wil lukken. Bij ons in het zh doen ze geen samenlevingstest omdat ze hem niet betrouwbaar genoeg vinden ?!?
En verder is het zo dat 80% van de vrouwen binnen 1 jaar zwanger is en dat ong. 90% binnen 2 jaar spontaan zwanger is.Dus die mogelijkheid is er ook nog gewoon. Gewoon proberen door te gaan en  zoveel mogelijk blijven genieten!!

Heel veel succes en lucht lekker je hart wanneer je dat wilt.

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan