Ieder kwartier wakker!

Hoi,

Ik heb een probleem. Mijn tweeling van 8 weken slaapt heel
moeilijk. Als ze uiteindelijk slapen zijn ze om het kwartier wakker. Ze
huilen dan een minuut en vallen weer in slaap. Ik heb geprobeerd om ze
apart op een kamer te leggen maar dat maakt niets uit. Ze doen het echt
allebei en worden niet van elkaar wakker.
Het is geen honger, zuigbehoefte of een boertje.

Wie maakt dit ook mee met hun kleine?

Gr Kelly

het is altijd moeilijk om te bepalen waarvan ze wakker worden. Het zou kunnen zijn dat ze van "arm-gewapper" toch een beetje wakker schrikken. Deed die van mij ook, iedere keer van die hazeslaapjes. Hij ligt nu in een bakerzak en slaapt veel rustiger.
Groetjes,
Josie

Hoi Jose,

Bedankt voor je reactie maar ze slapen ook al ingebakerd dus dat is het ook niet. Het lijkt echt net of dat er iemand in die kamer is die ze steeds knijpt ofzo!

Ik hoop iig dat het snel over is want ze rusten zo ook niet   echt uit!

Gr Kelly

Hoi Kelly,

Misschien is het boekje van Ria Blom iets voor jou.
Mijn tweeling sliep ook heel slecht. Gelukkig gaat het nu beter, maar het was een ramp. Ik pas de regels heel goed toe, en het werkt! Wel huilt Daantje standaard een minuut of 10 voordat ze slaapt. Heb je al geprobeerd om na die 15 minuten even te wachten wat er gebeurd?
Het kan zijn dat als je ze slapend in bed legt, ze wakker schrikken en dan niet meer door kunnen slapen. Het beste kan je ze wakker in bed leggen. Dus na een voeding bv een uurtje wakker en bij de eerste 'moe' signalen in bed leggen (overigens kan het dan ook zijn dat je eerst 10 minuten niets hoort omdat ze nog wakker zijn, en dat ze dan voor het inslapen weer wat 'huilen' nodig hebben).

Het boekje heet regelmaat en inbakeren.

Succes!

Jelte, mama van Daantje en Linde (6-6-6)

Terug
Bovenaan