Ieder uur wakker

<p>Goedenavond allemaal,</p><p>ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen. Onze dochter is nu bijna 7 maanden en niet de beste slaapster. We zijn al heel trots op de stappen vooruit die we hebben gemaakt maar lopen nog een beetje te tobben.</p><p>Ze gaat rond half 7 in bad en krijgt daarna een fles van 180/6. We leggen haar wakker in bed en na wat mopperen en soms een aai over der bolletje valt ze in slaap (soms gaat het wat moeilijker). Vervolgens wordt ze elke 45 minuten wakker net zolang totdat ze haar laatste (4e) flesje krijgt. Hierna slaapt ze meestal wel ietsje langer, we moeten er nog wel een paar keer uit voor een speentje maar zeker niet elke 45 minuten.</p><p>Hebben jullie een idee wat we hieraan kunnen doen?</p><p>Ze slaapt ‘s ochtends van 9.15-10,15 en in de middag van 13.00-14.30 en soms nog een powernapje. Ze krijgt ‘s ochtends een groot potje fruit en in de middag een groot potje groente. En om 7.00/12.00/18.30/22.00 een fles.</p><p>Bedankt voor het meedenken!</p>

Wellicht savonds een bordje pap voordat ze naar bed gaat? Hier hielp dat zeer in ieder geval. Sinds hij savonds een bordje pap eet, slaapt hij de hele nacht probleemloos door.  
O, en ik leg standaard 2 of 3 spenen in bed, in de hoop dat hij er dan weer zelf eentje vindt als die uit zijn mond is gevallen :)

Krijgt ze ook al brood? Daar mag je mee starten en wordt al snel een goede vuller. Wellicht is ze savonds dan wat meer tevreden. Pap kan inderdaad ook.

Ik denk dat het echt gaat helpen als ze meer vaste voeding zou krijgen. Hier eindelijk eens een nacht door kunnen slapen na het geven van  brood rond 15 uur en groenten/aardappel hap om 17uur daarna even spelen of badje, flesje en naar bed. Ik merk sowieso hoe meer eten ik geef over de hele dag hoe beter hij slaapt haha. Succes ermee! 

Idd meer vaste voeding gaat er bij helpen.
Alleen je zit ook in een lastige slaapregressie periode.

Waarschijnlijk is ze aan het leren rollen, staan, kruipen, tijgeren en noem maar op. Dit is echt heel veel om te verwerken voor een kleintje en daardoor kun je erg slechte nachten hebben.

Onze dochter heeft vanaf haar 7 tot 9 maanden ruk geslapen. Bijna elke avond of nacht was een flesje nodig om haar te kalmeren en weer in slaap te krijgen. Toen begon rond de 8 maanden ook nog eens verlatingsangst.
Ik vond het een erg zware periode die we zijn doorgekomen door veel te knuffelen en lekker die fles te geven. Dan vallen ze veel sneller in slaap. Ook doorgekomen door loeder ouders uit te hangen en haar overdag gewoon 20 minuten te laten huilen. Ik werd helemaal gek van dr dat ze telkens begon wanneer we weg liepen en had geen geduld meer. Hierna heeft ze overdag nooit meer gehuild in bed.

Bedankt voor het meedenken allemaal! Vandaag ging er voor het eerst een hele boterham in en een klein bordje pap. Nu al wel weer een keertje naar boven gerend?. We wachten het af!

Terug
Bovenaan