Ieder uur wakker

Hoi,

Mijn dochtertje is nu 5,5 maand. Sinds enkele weken slaapt zij steeds slechter. Het begon met moeilijk in slaap komen, vaak wakker worden s nachts en weer moeilijk in slaap komen. Laatste week gaat het inslapen weer super, maar is het ieder uur wakker worden voor haar speentje.. ze valt dan wel weer gelijk in slaap. Hoort dit nog bij de slaapregressie? Hebben meer ouders dit gehad en hoelang duurde deze fase?

Hi!

Precies dit hoe jij het beschrijft hebben wij helaas ook.. ook een dochter van 5,5 maand en sinds 2 weken staan we elke nacht, om het uur bij haar bedje. De uren van 19:30 t/m +/- 0:00uur is er niks aan de hand, maar daarna begint het.. sinds begin december aan het afbouwen met haar nachtvoeding, maar omdat we momenteel radeloos zijn vanacht weer mee begonnen om te kijken of het wat uitmaakt ? leek iets rustiger te zijn, maar alsnog moesten we er wel heen. Ik lees graag mee!

Vervelend he :( Wij hadden inderdaad ook de late avond voeding afgebouwd omdat we het vervelend vonden om haar wakker te maken, was enige moment dat ze sliep. Hier gaat het inderdaad ook de eerste uurtjes goed en dan begint het wakker worden om het uur.. Hoop dat we snel betere nachten krijgen!

Wij hebben dit net achter de rug.. heel vermoeiend ? elk uur was ik ook wakker. Het heeft bij ons 2 weken geduurd, en in die tijd merkte ik ook een grote ontwikkelings sprong en had ze meer honger. Ik hoop dat het bij jullie gauw de goede kant opgaat!

Hier was het tweede deel van de nacht inderdaad elk uurtje wakker voor de speen. Heb toen een tijdje een late droomvoeding gedaan en toen ging het veel beter. Hij dronk slapend, even recht tegen mij aanhouden voor een boertje en terugleggen. Dan sliep hij de rest van de nacht veel rustiger.

Op geven moment met 7 maanden denk ik ook geen late voeding meer nodig, maar wel af en toe nog speentje. Rond de 8 maanden heeft hij geleerd zelf zijn speentje weer te zoeken en in te doen, eindelijk!!

Ook heeft het geholpen (bij ons) om hem in zijn eigen kamer te doen. Dit hebben we met 7 maanden gedaan. Ik stond toch veel sneller naast zijn bed wanneer hij bij ons sliep, de stap om naar de andere kamer te gaan is toch wat groter en vaak stopt hij binnen een minuut alweer met huilen en hoeft het niet eens meer...

Wij hebben dit nu ook, maar onze kleine is pas 3,5 maand? Inderdaad eerste uurtjes diep slapen en dan begint het drama. Hoop dat het idd maar twee weken duurt.

Terug
Bovenaan