Iedere avond en 's nachts koorts??

Hoi, hoi,

Lang geleden dat ik hier was.... Heb het erg druk met mijn twee meiden! Het is ontzettend leuk dat ze zo kort na elkaar geboren zijn maar het is voor papa en mama (mij) erg druk! Begrijp me niet verkeerd ik geniet volop van de meisjes!

Even iets anders...
Marit heeft bijna iedere avond koorts. Ook wanneer ze 's nachts wakker wordt heeft ze koorts. En dan heb ik het over 39 graden. Dat vind ik best veel, overdag is er niks aan de hand. Ze is ook heel de dag gezellig en vrolijk.
Nu stop ik haar lekker in bed, en als ik vind dat ze te vaak wakker wordt 's nachts geef ik haar een sinassprilletje.
Ik weet niet zo heel goed wat ik hier mee moet. Wat vinden jullie? Ervaringen? Ideeen? Alles is welkom!
Maak me niet heel erge zorgen, weet dat kinderen snel hogere koorts kunnen krijgen, maar toch...

Nou, hoop dat iemand iets weet!

Liefs, Juffy

zou je advies willen geven maar heb er geen ervaring mee.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik Mick alleen temp bij twijfel. Hij vind het zo vervelend (moet maar eens een oorthermometer kopen) Maar dan krijgt hij ook wel een zetpil hoor, bij koorts. Zou toch even bellen met de dokter of CB. Gewoon voor je eigen gevoel.
Succes.....groetjes Jiska

Als dit al een paar dagen aanhoud zou ik er toch even naar laten kijken.
Bij ons zegt de HA dat ze ongeveer 2 dagen koorts moeten hebben voordat zij iets kunnen zien dus dat er iets naar voren komt wat de oorzaak is.
Ik zit een beetje te denken aan oorontsteking, overdag staat ze veelal rechtop dus zal het wat afzakken maar 's nachts lig je toch plat en loopt de druk weer op. Ik weet niet hoor maar ik zou het zeker even na laten kijken, al was het alleen al om het uit te sluiten!
Beterschap iig!

@ Jiska, ons ventje heeft er ook een superhekel aan (begon al te huilen als hij het piepje van de thermometer hoorde. Bij de Aldi hebben ze deze week thermometers in de aanbieding: 2.99 meet in 10 sec. en heeft een heel flexibel puntje. Bij ons helpt het wel gelukkig. Hij heeft vrijdag de BMR prik gehad dus wellicht heb ik hem deze week vaker nodig dan ons lief is....

Groetjes Saskia

Hoi Juffy,

Ik zou naar de dokter gaan. Is toch raar als ze 's nachts steeds koorts heeft....

Even voor allemaal: Een oorthermometer wordt door artsen (in ziekenhuis waar schoonvader werkt) niet geadviseerd. De beste methode is in de kont meten.
Zeker bij kinderen.

groetjes Maris

Wat lief dat je zo mee leeft!
Het gaat wel beter. Het is vaak op en af. De afgelopen dagen ging het goed. Misschien is het toch een kiesje dat doorkomt?!
Maar ik had de huisarts gebeld, deze vond dat ik goed handelde met sinaspil en veel laten drinken. Zeker omdat er overdag niks was.
Maar moest terug bellen als het langer bleef aanhouden.

Liefs, Juffy

Oh ja, hoe doen jullie dat als je kind echt niet wil dat je aan de billetjes komt?

De billen afvegen is al een gevecht. Zetpillen krijg ik er met geen mogelijkheid in. Dus ook geen thermometer. Ik gebruik de oorthermometer. Dat vind ze wel oke.
Weet dat deze niet geheel correct meet, maar beter iets dan niets!

Juffy

haai,

Birgit heeft ook een poosje gehad dat ze helemaal wild werd als ze de thermometer zag..
Wat ik gedaan heb is net doen alsof het een feestje was. Super blij en vrolijk en een vliegtuigje doen met de thermometer, en als ie er dan is zat haar de hele tijd in de lucht prijzen.. inmiddels vind ze het nu niet zo erg meer. Haha en als ze dat dit te pakken heeft probeert ze m met een heel wijs gezicht zelf tussen haar billetjes te krijgen :)

Ik weet niet of het bij jou ook werkt, het is natuurlijk bij elk kind anders..

Succes! En hopen dat de koorts iss van tandjes kwam.

Terug
Bovenaan